Thoren Framtid utan anmärkning

Skolinspektionen har under våren genomfört tillsyn på Thoren Framtid AB. Hitintills har tre skolor granskats och samtliga är utan anmärkning.

Thoren Framtid AB, grundskoleverksamheten inom utvecklingsföretaget ThorenGruppen, levererar hög kvalitet:

- Vi är en seriös aktör på den svenska skolmarknaden och vi kämpar varje dag, med våra engagerade lärare, för att ge tusentals elever bästa möjliga förutsättningar för en bättre framtid, säger grundaren och VD:n Raja Thorén.

I den tillsyn som Skolinspektionen genomfört på Thoren Framtids skolor under våren har hittills tre enheter; Thoren Framtid Hässleholm, Thoren Framtid Karlshamn och Thoren Framtid Falkenberg samtliga klarat sig helt utan anmärkning.

- Jag är så glad och stolt, beslutet är ett fint kvitto på att vi har en bra och välfungerande skola, säger Bettina Gyllström, rektor på Thoren Framtid Karlshamn.

- Vi känner oss stolta och glada över det positiva beskedet vi fick från Skolinspektionen igår. Vi är dock inte förvånade eftersom vi ha en mycket målinriktad och engagerad personal på skolan som hela tiden har eleverna och skolutveckling i fokus, säger Anne Henrichson, rektor på Thoren Framtid Hässleholm.

Skolinspektionen har granskat områdena; undervisning- och lärande, trygghet, studiero och åtgärder mot kränknde behandling samt styrning och utveckling av verksamheten.

• Företagsutbildning

• thoren framtid

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag är vi över 1 700 medarbetare och driver bland annat gymnasieskolor, för- grundskolor och SFI- och vuxenutbildning från Arvidsjaur i norr till Malmö i söder.