Gå direkt till innehåll
Nu finns möjlighet till Covid19 test i samband med er konferens på Thoresta Herrgård

Covid-19 test på plats innan konferensen

Fler och fler företag ser ett stort behov av att träffas igen fysiskt men vill minimera riskerna för Covid-19 i samband med konferensen.

På Thoresta Herrgård kan vi nu erbjuda AntiGen-test på plats. Testet tas av utbildad sjukvårdspersonal på plats hos oss och svaret erhålls inom 15-20 minuter. Vi kan testa ca 10 personer i timmen och vi ordnar så att deltagarna är avskilda fram till att provresultatet är klart.

För grupper upp till ca 40 personer är det här ett bra sätt att minimera risken för Covid-19 i samband med konferensen när anställda inte har träffats på lång tid.

Provtagningen

Provtagningen sker direkt när ni anländer till Thoresta Herrgård. I väntan på provsvar så serveras frukost alternativt välkomstkaffe i avskildhet från varandra. Provsvaret erhålls inom ca 15 minuter och vid negativt resultat på provet så kan varje person sedan ansluta till konferensen.

Vid positivt svar på AntiGen-testet kommer ett PCR test att utföras omgående. Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer gäller sedan för personen med bekräftad smitta.

Regioner

Vissa säger att vårt omtalade kök står i centrum på Thoresta, andra tycker att det är avskildheten och de natursköna omgivningarna som gör Thoresta till vad det är. Vi anser att det är du, gästen, som står i centrum. De delar som Thoresta består av, fantastiska matupplevelser, ett genuint värdskap och naturens närhet, de cirkulerar bara kring dig för att skapa den upplevelse du behöver. Vårt mål är att göra din tid hos oss till en förstklassig totalupplevelse, som tillfredställer både sinne och smak.

Sinne & smak

Thoresta Herrgård