Nyhet -

Thule lanserar cykelväskor och tillbehör, Thule Pack 'n Pedal™, med sex dokumentärfilmer om passionerade cyklister

– Cyklar och cykling har alltid varit en stark passion för oss på Thule, säger Magnus Welander, VD Thule Group. Vi lanserar i år ett smart system med produkter med olika väskor som fungerar lika bra på cykeln som när man bär dem med sig. De passionerade cykelentusiasterna som medverkar i filmerna visar vad cykling handlar om för dem och hur bra Thule Pack 'n Pedal produkterna passar alla typer av cykling, avslutar han.

Den amerikanska filmaren och fotografen Peter Sutherland (känd bl.a. för sin cykeldokumentär Pedal) har följt personerna som medverkar i filmerna:

Selvador “Sal”Barbier, Los Angeles (CA) Skejtare och samlare av BMX-cyklar.
Visar sin stora samling av klassiska BMX-ramar som han kallar "The Guggenheim of BMX".

Lucas Brunelle, Edgartown (MA)
Alley cat race-fotograf
.
Ger sig ut på turer i vackra miljöer och berättar om sitt behov av cykla snabbt.

Nicole Duke, Boulder (CO)
Downhill och cyclo-cross pro
ffs.
Berättar om hur hennes passion för cykling har gett henne en ny vändning i karriären.

Seth Rosko, NYC (NY)
Bygger skejtparker och egna cyklar.
En sann NY-hjälte som avslöjar sina favoritställen i staden han älskar.

Gina Marie Scardino, Brooklyn (NY)
Ägare av King Kog bike shop samt trummis.

Ger en unik rundtur i sin legendariska butik och tar med familjen till velodromen på eftermiddagen.

Chris Van Dine, Jim Thorpe (PA)
Downhill-cyklist och filantrop.
Visar sitt andra hem i Guatemala, där han cyklar och samtidigt bidrar till samhällets utveckling.

“The Way I Roll” filmerna kommer finnas tillgängliga som separata filmer på Thules Facebook och YouTube-kanal.

Thule Pack 'n Pedal™ är en lansering i linje med Thules långa tradition av kreativa och smarta lösningar för en aktiv livsstil. Thule introducerar cykelväskor med ny revolutionerande teknik och smarta funktioner, perfekta för såväl pendlare och aktiva cykelsemestrar. Thule Pack 'n Pedal™ är laddad med kreativa lösningar - från den unika fästanordningen till de snyggt designade väskorna.

– Som alltid med Thule har vi fokuserat på användarvänlighet, säkerhet och kvalitet. Och naturligtvis, den välkända och snygga Thule-designen, säger Magnus Welander, VD Thule Group

Thule Pack 'n Pedal ™ presenteras för första gången på världens största cykelmässa,  Eurobike 2012 i Friedrichshafen, Tyskland. Sortimentet kommer att finnas tillgängligt i utvalda cykelaffärer i större städer i Europa, Nord- och Sydamerika från fjärde kvartalet 2012. En bredare lansering av ett utökat sortiment kommer att ske under 2013

Thule på Facebook: www.facebook.com/thulebringyourlife
Thule på YouTube: