Thule Group stödjer RBUs arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar

Thule Group stödjer idag RBUs (Riksförbundet för rörelsehindrade Barn och Ungdomar) arrangemang i Kungsträdgården, Stockholm, i samband med föreningens aktiviteter på Lilla DN-Galan.

Thule Group, världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning säkert, praktiskt och med stil, är sedan årsskiftet en av RBUs (Riksförbundet för rörelsehindrade Barn och Ungdomar) samarbetspartners. Ambitionen är att under den kommande treårsperioden bidra både finansiellt och praktiskt till att stödja RBUs viktiga arbete med att underlätta ett aktivt liv för rörelsehindrade barn och ungdomar.

-       Thule Groups motto är Active life, Simplified. Vi är världsledande på att underlätta för människor att ta med sig sina saker, sin utrustning, för att kunna leva och utöva ett aktivt liv säger Fredrik Erlandsson, kommunikationsdirektör på Thule Group. Rörelsehindrade barn ungdomar är i detta sammanhang en grupp som har större behov och möter större utmaningar än de flesta andra. Detta är en grupp som vi verkligen vill underlätta för att kunna leva ett aktivt liv i vardagen såväl som på fritid och semester avslutar Fredrik.

I samband med dagens aktiviteter på Lilla DN-Galan i Kungsträdgården, Stockholm, kommer RBU bland annat att arrangera el-hockey turneringar och prova-på tävling med sk. racerunning cyklar. Ylva Hällen, RBU-ambassadör och känd programledare i barnprogrammet BoliBompa, presenterar RBU och deras verksamhet med mera.

Välkommen att besöka arrangemanget!