Thule tackräcken utnämnda till One of the 100 Most Influential Gear of All Time av amerikanska Outside Magazine

Thule Group är stolta över att amerikanska Outside Magazine har utnämnt Thule takräcken till ett av de mest användbara och betydelsefulla tillbehören för ett aktivt liv genom tiderna. Listan, som publicerades på OutsideOnline.com, innehöll totalt 100 tillbehör från bland annat Jeep, DuPont och Swiss Army. Alla dessa har, enligt Outside Magazine, spelat en stor roll i utvecklingen mot en aktiv livsstil.

“Vi har gjort många listor genom åren, men att sätta samman en lista för de mest betydande tillbehören visade sig vara svårt. Vi startade genom att ta fram en generell lista med all sorts utrustning så som gummibåtar, ventilationsdragkedjor och SUP:ar, som på något sätt förändrat vad vi kan uppleva i naturen, antingen genom att använda utrustningen för att utöva en helt ny sport (ex. snowboard) eller sättet vi gör det på (kameror för riktigt actionfyllda sammanhang)” säger Sam Moulton, Executive Editor på Outside Magazine.

“Att bli omnämnd i en lista som denna är ett resultat av årtionden av innovativ produktutveckling och den passion som delas av Thules konsumenter, som tror och litar på vårt varumärke” säger Fred Clark, affärsområdeschef Thule Group Outdoor North America.

Varumärket Thule, grundat 1942, har en 70 årig erfarenhet av att erbjuda en mängd olika tillbehör för att du ska kunna transportera din utrustning säkert, enkelt och med stil. Ett flertal av varumärkets produkter har blivit ikoner genom åren, så som Thule ProRide 591 cykelhållare, Thule Hull-a-Port Pro kajakhållare och Thule Excellence takbox.

Sedan 2009 säljer Thule också ett brett sortiment av väskor utvecklade för ett aktivt liv. Väskorna har framgångsrikt lanserats på flera marknader över hela världen och inneburit ett nära samarbete med andra starka varumärken så som Apple, vilket lett till en speciell kollektion framtagen till just MacBook Pro och MacBook Air. Thules väskor och sleeves är idag den starkast växande kategorin inom Thule Group.

Artikeln, som publicerades på OutsideOnline.com måndagen den 21 maj 2012, listar 100 produkter som hjälpt oss att leva ett mer aktivt liv utomhus. Den tryckta utgåvan av Outside når varje månad över 675 000 läsare i USA och lokala utgåvor säljs även i Italien, Brasilien, Kina och Sverige. OutsideOnline.com har varje månad över 400 000 unika besökare.