Ulf Berghult lämnar rollen som CFO på Thule Group

Ulf Berghult, 48, har efter drygt sju år i företaget beslutat sig för att lämnar rollen som finanschef i Thule Group. Han lämnar företaget i slutet av november.

Efter drygt sju år som företagets finanschef lämnar Ulf Berghult i slutet av november Thule Group. Han tillträder då rollen som finanschef för Dometic Group, tillverkare och leverantör av fritidsprodukter för husvagns-, husbils-, bil-, lastbils- och båtindustrin.

-Jag vill tacka Ulf för ett nära och gott samarbete. Det har varit ett sant nöje att arbeta tillsammans med en så erfaren och driven ekonom som Ulf, säger Magnus Welander koncernchef för Thule Group. Om än med blandade känslor vill jag gratulera Ulf till hans kommande roll och önska honom lycka till i dessa utmaningar, avslutar Magnus.

Rekryteringen av ny finanschef för Thule Group har redan påbörjats.

För mer information ber vi er att kontakta:
Fredrik Erlandsson, SVP Communications
Telefon: 070 – 309 00 21