Förslag till styrelse i Ticket

Tickets störste aktieägare, Fons Eignarhaldsfélag, har till Ticket meddelat att man vid årsmötet den 6 april 2006 har för avsikt att lämna ett alternativt förslag till ny styrelse i Ticket än det som tidigare avgetts av valberedningen. Nacka 06-04-03 Styrelsen i Ticket Travel Group AB För ytterligare information, kontakta: Jon Risfelt: 0734-34 33 32 Ticket är ett detaljhandelsföretag som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer samt flyg- och hotellbolag. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge i ca 90 butiker, via telefon och Internet. Tickets försäljning uppgår till cirka 3 miljarder kronor och bolaget har cirka 400 årsanställda. Ticket-aktien är noterad på Stockholmsbörsens A-lista.

• Företagande

Om Ticket: Ticket Privatresor är Nordens största privatresebyråkedja med en omsättning på ca 7 miljarder kr, som ägs av det privata investmentbolaget Braganza. Under varumärkena Ticket, Airngo och Charter erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Verksamheten drivs idag genom 16 sajter i 10 länder tillsammans med ett 70-tal butiker i Sverige och Norge där online och butik samverkar under en omnikanal-strategi. Marknadsandelen uppgår till cirka 25 procent av alla privatresor sålda genom fysiska resebyråer och nätresebyråer i Sverige. Bolaget har ca 350 årsanställda.