Pressfrihetens dag på Pressbyrån med halva priset

Imorgon onsdag den 3 maj är det dags att för tredje året i rad tillsammans med Pressbyrån fira och uppmärksamma Pressfrihetens dag. Även i år kommer alla tidningar och magasin säljas till halva priset under dagen för att sätta press- och yttrandefriheten i fokus.

- Tidsam och Interpress är stolta att tillsammans med Pressbyrån genomföra denna kampanj i en för oss mycket viktig fråga. Efter två år av riktigt stor uppmärksamhet och många sålda tidningar och magasin hoppas vi på en lika stor succé i år. Framförallt vill vi som säljer och distribuerar press bidra till att få upp ögonen för vikten av pressfrihet. Enligt ’Reportrar utan gränser’ lever två tredjedelar av världens befolkning i länder där myndigheter censurerar tidningar. Naturligtvis är vår förhoppning att vi även når ut till många såväl nya som gamla konsumenter med hela vårt fantastiska sortiment, säger Daniel Andersson, VD på Tidsam och Interpress.

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och distribuerar ca 2 400 titlar som säljs via ca 7000 återförsäljare runt om i landet. Bland de titlar vi distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat, Filter och Vego, för att nämna några. Alla varumärken finns på www.tidsam.se och www.interpress.se.

Tidsam ägs av Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Tidskrifter. Det arbetar ca 180 personer på Tidsam, varav ca 115 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Tidsam är miljöcertifierat enligt ISO 14001.