Nya kulörval – hållbara över tid!

Nya kulörval – hållbara över tid!

I vår lanserar Beckers sin populära utomhusfärgkarta med hela 12 nya moderna, hållbara kulörer. De nya kulörerna går i vitt, grått, beigt, rosa, gult, grönt och blått. Unikt i sammanhanget är att tre av dessa har helt nya NCS-koder, de första som lanserats av NCS på 17 år.

Som ett led i en allt större efterfrågan på unika hållbara kulörval i harmoniska milda kulörer, lyfter Beckers in 12 nya kulörer i sin utomhusfärgkarta varav tre av dessa är helt nya NCS-koder.
   Kulörerna med nya NCS-koder heter Snöflinga 206 NCS S 0601-Y och Vintersken 208 NCS S 1002-Y20R och är vita, mjuka kulörer.
– När man färgsätter med vitt utomhus är det viktigt att kulören har en aning gul eller gulröd toning så att resultatet blir behagligt istället för skarpt bländande. De nya kulörerna är de perfekta vita som är mjuka och harmoniska eftersom det är lite svärta och värme i dem, säger Yvonne Karlsson, kulörexpert på Beckers.
   Den tredje kulören heter Snörök 207 med NCS S 2502-Y20R och är en finstämd varm ljusgrå. Gemensamt för de tre nyheterna är att de alla har en väldigt låg kulörthet och är svagt tonade, snarare än att de upplevs som en kulör.
   I den nya utgåvan av utomhusfärgkartan med hela 96 kulörer, har Beckers samlat sina vackraste kulörer – moderna och aktuella som man ska trivas med länge. I den nya utomhuskartan är 12 kulörer utbytta och ersatta av nya lugna kulörer som går i vitt, grått, beigt, rosa, gult grönt och blått. Fräscha, hållbara kulörer som kommer att leva länge på fasaderna.
   Att måla en husfasad är naturligtvis ett stort och kostsamt projekt att genomföra, men ommålningar behöver inte vara stora för att göra skillnad. Dörrar och fönster är viktiga detaljer när ett hus färgsätts där nya kulörval på dessa kan ge hela huset ett nytt uttryck. Här är de två nya vita perfekta val att matcha till vilken fasadkulör som helst.
   Att måla ett staket i en kontrasterande kulör ger huset en helt annan karaktär, precis som en nymålad dörr eller utemöbler uppfräschade i en ny kulör. Gemensamt för alla målningsprojekt är, oavsett kulörval, att skydda mot väder, vind och slitage.
   För att ytterligare hjälpa slutkonsument till de rätta valen finns en QR-kod i utomhusfärgkartan som ger en enkel access till Beckers DIY-filmer.

Kategorier

Beckers Färg tillhör koncernen Tikkurila. Sedan 1865 har Beckers Färg inspirerat människor att måla om sina hem. Idag är företaget en av Skandinaviens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Tidigare mål var att minska klimatpåverkan med 50 % fram till 2020. Detta mål nåddes redan 2017. Nästa steg är att till 2027 ytterligare minska klimatpåverkan med 50 %. I dag är 99 % av Beckers produkter vattenburna och företaget har påbörjat en satsning med biobaserade produkter. Beckers finns hos cirka 250 återförsäljare i Sverige. Läs mer på beckers.se.

I allt vi gör, vill vi inspirera människor till en färgstark vardag.

Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Tikkurila strävar efter att bli det ledande färgföretaget i Norden, i Ryssland och Östeuropa. I Sverige, där vi är marknadsledande, har vi runt 300 medarbetare och en årlig omsättning på över en miljard kronor. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila.

Tikkurila Sverige AB
Textilgatan 31