Möt fotograferna Frank af Petersens och Felix Oppenheim

Möt fotograferna Frank af Petersens och Felix Oppenheim

Välkomna till Tunnelgatan 0

Möt fotograferna  Frank af Petersens och Felix Oppenheim tisdagen den 10 juni kl 17. Vi bjuder på lite försommardryck och tilltugg i Studion, Tunnelgatan 0 i Stockholm.

The Poaching Wars – kriget mot tjuvjägarna. Möt Frank af Petersens som arbetar i Afrika, söder om Sahara. Han är aktiv i kampen för att rädda elefanter och noshörningar undan utrotning.

Vi visar tjuvjaktens konsekvenser i serien The Poaching Wars som i augusti visas på en stor utställning i Oslo. Även andra serier som Telling Stories to the tree och Inventing Africa visas. Frank af Petersens har vuxit upp i på den afrikanska kontinenten och fotograferar djur, människor och natur. Han är aktuell med ett flertal utställningar i Sverige och utomlands.

Möt även den legendariske skidfotografen Felix Oppenheim, han som ihop med Felix S:t Clair skapade det moderna skidfotot i Sverige och i en stor del av världen. Felix Oppenheim fotograferar skidor, äventyr, resor, mat och gör större uppdrag åt företag som Ericsson och Tetrapak.

Tunnelgatan 0 ligger i trappan upp mot Malmskillnadsgatan, under restaurang KGB. Ring på grinden så öppnar vi.

Anmäl dig till Ulla Tillgren på tel 070-588 08 53