Thomas Idergard leder Timbros nya välfärdssatsning

Från och med årsskiftet blir Thomas Idergard ansvarig för Timbros nya välfärdsprogram och kommer att arbeta med idéutveckling på välfärdsområdet. Fokus kommer att ligga på samtal och policyinspelkring hur vi medborgare i framtiden kan få ännu större inflytande över hela välfärdskedjan, från finansiering till utförande. En del av arbetet kommer att handla om att lyfta upp goda reformexempel.

Vid sidan avuppdraget för Timbro kommer Thomas Idergard att varadeltidsanställd som Senior Advisor i bolaget Magnora, där hanska arbeta medkommunikation, opinionsbildning och samhällskontakterför Magnoras verksamheter inom skola och välfärdstjänster. Magnoraärhuvudägare till Kunskapsskolan med10 000 elever och 750 medarbetare i 32 grund- och gymnasieskolor runt om i Sverige, ochplanerar för en satsning på äldreomsorg.

- Det är ett stort privilegium att få jobbasåväl med praktiskt entreprenörskap som idéutvecklinginom utbildning och välfärd - två områden som legat mig varmt om hjärtat under min aktiva tid i politiken, och där både utmaningar och möjligheter är stora framöver.Jag ser fram emot att arbeta medMagnoras grundare Peje Emilsson,som är en värderingsstyrd entreprenör medförmågan att kombineravision och genomförandekraft. Timbro-chefen Maria Rankkakänner jagväloch vårt nya samarbete blir en spännande konkretisering av ett mångårigt idéutbyte, säger Thomas Idergard

FAKTA
Thomas Idergard kommer närmast från Prime-gruppen där han delslett systerföretaget United Minds i tre år, dels under de senaste två åren varit HR-chef för Prime PR.Han har tidigare bl a varit ordförande i moderata ungdomsförbundet, sakkunnig i näringsdepartementet, vice VD i Stiftelsen Sverige i Europa samt kommunikationskonsult i olika omgångar. Han är bördig från Skellefteå och har en fil kand i sociologi. Sedan flera år deltar Thomas regelbundet som fri debattöri nyhetspanelen i SVT:s Gomorron Sverige.

För ytterligare information:

Thomas Idergard: 070 - 724 09 73