Fem magnifika vindsvåningar med terass på Södermalm

Fem magnifika vindsvåningar med terass på Södermalm

Titania bygger under 2014 om en råvind till fem magnifik vindsvåningar på Heleneborgsgatan / Varvsgatan i mycket bra läge på Södermalm vid Högalidskyrkan. Våningarna blir färdig för inflytt sista kvartalet 2014 och för att veta mer, se informationen nedan eller gå direkt till mäklarens hemsida via länken längre ned.

OBS! Det är totalt fem vindslägenheter som är till salu, nedan följer beskrivning av en av dessa, men information om övriga fyra lägenheter finns på mäklarens hemsida längre ned. Se även exempel på tidigare vindsvåningar som byggts av Titania:

Vindslägenhet Brf Ankdammen, Solna

Vindslägenhet Brf Högalidsparken, Södermalm

Vindsvåning Hagagatan / Frejgatan

Brf Killingen 138, Sveavägen 138

Vindslägenhet Helgalunden 11 Södermalm

Denna magnifika vindsvåning belägen på Heleneborgsgatan 3 omfattar 123 kvm, bjuder på 4 -5 rum och kök, eldstad samt två terrasser i söder med vacker vy över takåsarna. Kök i öppen planlösning mot vardagsrum och terrass bjuder på härliga sociala ytor och förstärker känslan av rymd och ljusinsläpp. Stort masterbedroom med angränsande badrum. Vidare bjuder våningen på två sovrum samt loft med ytterligare ett badrum. Stora fönsterkupor, takfönster, förberett för ljudsystem, eldstad och generös terrass i söder borgar för eftertraktade attribut.

Välkommen till ett förstklassigt drömboende i centralt läge, utsikt över Stockholms takåsar med absolut närhet till butiker, restauranger, caféer, Reimersholmes sköna promenadstråk samt Mälarens glittrande vatten.

Våningen färdigställs under kvartal 4 2014.

Boarea: 123 Kvm (Enligt ritning)

Kommentar: Vid färdigställande kommer våningen slutgiltigt mätas upp.

Antal rum: 4,5 rum och kök

Våning: 6

Hiss: Hiss finns

Lägenhetsnummer: 0641

Avgift: 6 314 kr/mån

Ägandeform: Bostadsrätt - Lägenhet

Beskrivning: Bostadsrättsföreningen Muttern 9 förvärvade fastigheten mars 2004 och är en äkta bostadsrättsförening. Fastigheten med byggår 1912 rymmer 40st bostäder, 3st lokaler och 2st lagerlokaler. Disponeringen av bostäder är: 29st 2 rum och kök, 5st 3 rum och kök, 6st 1 rum och kök. Tillkommer gör 5st vindslägenheter som produceras under 2014.

Föreningens ekonomi kommer stärkas ytterligare genom försäljingen av vinden. Under 2013 har avgiften sänkts med 10 % samt bergvärme installerats. Installation av bergvärme sänker elkostnaderna kraftigt och fastigheten blir mer miljövänlig. Föreningen har även delat upp sin största lokal till tre mindre lokaler vilket resulterar i betydligt högre hyresintäkter än tidigare år. Stammarna är renoverade och taket renoveras i samband med vindsbyggnationen.

Ekonomisk plan

Stadgar

Årsredovisning

Planritning lgh 0641

Ritning vindsplan

Ritning loftplan

Fasad mot Heleneborgsgatan

Fasad mot Varvsgatan

Gårdsfasad

Gårdsfasad 2

Rumsbeskrivning

Ansvarig mäklarePeter Björnström
Registrerad fastighetsmäklare
peter.b@sothebysrealty.se

För mer information, se www.skeppsholmen.se

För att se ytterligare objekt till salu, klicka här!