Titania bygger om lokal till gruppboende åt Micasa Fastigheter

Titania bygger om lokal till gruppboende åt Micasa Fastigheter

På Malmskillnadsgatan 58 bygger Titania för Micasa Fastigheter i Stockholm AB:s räkning om ett f.d servicehus till gruppboende. Micasa är ett av Stockholm stad ägt fastighetsbolag som äger och förvaltar stadens omsorgsfastigheter, som t ex behandlingshem, vård- eller omsorgsboende, gruppbostäder etc.

Arbetena som Titania utför i fastigheten, är på en s.k utförandeentreprenad, där kunden svarar för all projektering och entreprenören för utförandet. I entreprenaden ingår en ombyggnation av ca 1460 m2 på plan 5 i fastigheten, men även vissa kompletterande arbeten kommer att utföras på plan 3 och 4. På plan 5 kommer 17 stycken befintliga servicehuslägenheter byggas om till 18 stycken lägenheter för Vård och Omsorgsboende (demensboende), med två avdelningar med 9 lägenheter vardera. Av dessa blir 3 lägenheter i helt nytt läge med nya kök. Övriga lägenheter upprustas i befintligt läge med bevarande av befintliga kök.