Titania fortsätter investera i fastighetsutvecklingsprojekt i egen regi.

Titania fortsätter investera i fastighetsutvecklingsprojekt i egen regi.

Titanias verksamhet är inte bara inriktad på stambyten och badrumsrenoveringar, utan även på projekt i egen regi med ombyggnationer av råvindar och kontorslokaler till bostadslägenheter som främsta specialitet. Denna del av företagets verksamhet är prioriterad av företagets ledning, för att ytterligare reducera företagets affärsrisker och bredda företagets kompetensområde.

Titanias senaste förvärv för fastighetsutveckling i egen regi var köpen av fastigheten Vindruvan 10 på Hantverkargatan 22 och en råvind i Brf Nejlikan 12 på Hagagatan 22.

Fastigheten Vindruvan 10 är en jugendfastighets uppförd 1901 och består av 1100 kvadratmeter bostadslägenheter och lokaler. Fastigheten är byggnadsminnesmärkt och kommer att genomgå en varsam renovering i samråd med arkitekteter, byggnadsantikvarier och berörda myndigheter för att på så sätt bevara det unika utseendet på fastighetens utsida samtidigt som insidan får moderna och fräscha ytskikt, nya våtutrymmen med mera. Renoveringsarbetena påbörjades i december 2011 och beräknas vara färdigställd i december 2012. Läs mer om projektet på www.titania.se under fliken "Våra projekt"

Med råvinden i Brf Nejlikan 12 följer ett befintligt bygglov på 350 kvadratmeter boarea i denna fantastiska hörnfastighet med byggår 1924. Under 2012 kommer råvinden förvandlas till tre-fyra lägenheter i toppklass i mycket centralt läge i Stockholms innerstad av Titanias skickliga hantverkare och kompetenta arbetsledning. Lägenheterna kommer efter färdigställandet att läggas ut till försäljning via mäklare. Mer information om detta kommer även att läggas ut på Titanias hemsida i slutet av 2012, då lägenheter beräknas vara färdigställda. Inom kort kommer även mer information och bilder om projektet gå att läsa under fliken "Våra projekt" på Titanias hemsida."