Titania sponsrar Naturskyddsföreningen även under 2013/2014

Titania sponsrar Naturskyddsföreningen även under 2013/2014

Titania fortsätter som sponsor till Naturskyddsföreningen även under 2013/2014 för att stödja deras viktiga arbete för en bättre miljö och en friskare natur för oss alla. Miljö- och klimatfrågor är viktiga för Titania och vi arbetar hela tiden aktivt för att minska företagets negativa miljöpåverkan och vill genom sponsorskapet ge Naturskyddsföreningen hjälp för att uppnå deras viktiga mål.

Ideellt arbete som räddar falkar, skyddar skogar och jagar miljöbovar

Nej, Naturskyddsföreningen är ingen myndighet. Vi är en ideell förening som startade för över hundra år sedan av en grupp vetenskapsmän. Konstnärer som Anders Zorn och författare som Selma Lagerlöf anslöt sig, och med tiden växte vi till 192 000 medlemmar. Idag är vi Sveriges största miljöorganisation.

Naturskyddsföreningen är sedan decennier Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation. Vi påverkar politiker, jagar miljöbovar och påverkar lagstiftningen. Vi sätter rampljuset på brinnande miljöfrågor genom rapporter, kampanjer, böcker, debatter, konferenser och ett intensivt pressarbete.

Klimat, hav, skog, jordbruk och miljögifter är våra viktigaste arbetsområden. Det senaste decenniet har vårt globala arbete blivit allt större och starkare. Vi samarbetar och stödjer över 60 miljöorganisationer över hela världen, tack vare pengar från Sida. Vi står dessutom bakom världens tuffaste miljömärkning, Bra Miljöval.

Vi ser till att det verkligen händer något

Vårt hundraåriga arbete har gett resultat. Vi har räddat pilgrimsfalken från utrotning. Vi har tvingat industrin att tillverka miljövänligare papper. Vi har sett till att få ett förbud mot två av världens farligaste ämnen; DDT och kvicksilver. Vi har räddat hundratals unika skogar från avverkning. Vi har sett till att svenska matbutiker börjat sälja ekokaffe. Och mycket, mycket mer. Tillsammans har vi kammat hem en lång rad segrar. Men vi är långt från nöjda.

Våra medlemmar bestämmer

Naturskyddsföreningens framgångar bygger på våra medlemmars stöd och ideella arbete. Vi arbetar regionalt i 24 länsförbund och lokalt i 270 kommunkretsar. Vartannat år bjuder vi in alla medlemmar till riksstämman, som är det högsta beslutande organet. Stämman utser en styrelse som leder riksföreningens arbete. Till sin hjälp har styrelsen ett kansli med cirka 90 anställda. Kansliets kontor finns i Stockholm och Göteborg.

Gör oss ännu starkare

Ju fler vi är, desto fortare kan vi förändra världen. Vill du hjälpa oss? För 24 kr/mån blir du medlem i Naturskyddsföreningen. Du som vill är också varmt välkommen att engagera dig ideellt, på den nivå som passar dig. Alla är välkomna!

På denna länk finns information om Naturskyddsföreningen och deras viktiga verksamhet