Yoga på Tjolöholms Slott med yogaläraren Josefin Andersson.

Att investera i återhämtning och kreativitet i slottsmiljö - ny trend efter pandemin

Under våren har upplevelsekonferenser på Tjolöholms Slott med fokus på återhämtning och kreativitet blivit ett nytt inslag i entreprenören, yogaläraren och konstnären Josefin Andersson på Älska Vara Nus repertoar. Deltagarna har fått yoga i trädgården, ha konferens på slottet och delta i en kreativ målarworkshop inne i de anrika magasinet.

- Kreativitet och återhämtning hänger ihop. Det är viktigt att lära sig mer om att det ena inte utesluter det andra, snarare tvärtom. Privatpersoner älskar att komma hit, det visste vi efter förra årets succé med yoga och frukost i slottsträdgården, men att företagen väljer att satsa på välmående och kreativitet i sina organisationer är en glädjande trend, säger Josefin.

Företagskonferenserna tar uppehåll över sommaren och då körs istället förra årets succé igång igen för privatpersoner med yoga och frukost i slottsträdgården. Första tillfället är lördag 4 juni och följs av fler utvalda datum under både juni och juli. Självklart finns en plan B vid regn:

- Galleri Loftet som ett naturligt val av plats för yogan vid dåligt väder eftersom det är där Josefin driver sitt sommargalleri. Ett trevligt sätt att kombinera kultur och hälsa, vilket går i linje med platsens historia, säger Tjolöholms evenemangschef David Dagemark.

Fakta yoga med frukost:
Datum: 4/6, 19/6, 2/7, 9/7, 15/7,16/7, 22/7, 23/7, 29/7, 30/7 och 6/8
Tidpunkt: Samling 08:00 på paradgräsmattan framför slottet mot havet
Pris: 495 kr/person. I priset ingår 90 min minuters mjuk och lugn yinyoga – en stillsam yogaform med läkande effekter för såväl kropp som själ - samt frukost i Restaurang Storstugan
Biljetter köps här https://secure.tickster.com/sv/2f2pljyzzw96uhg/selectevent

För mer information kontakta
Josefin Andersson, entreprenören, yogaläraren och konstnären på kontakt@alskavaranu.com eller +46 70-424 63 89
David Dagemark, evenemangschef, Tjolöholms Slott, David.dagemark@tjoloholm.se eller +46 706-46 74 00

Godset ägs av Stiftelsen Tjolöholm med syfte att bevara och utveckla egendomens natur- och kulturvärden. Varje år gästas godset av omkring 250 000 besökare.

David Dagemark

Evenemangschef 0706-467400