Dead of April på Tjolöholms slott

Dead of April på Tjolöholms slott

Rockbandet Dead of April valde Tjolöholms slott som inspelningsplats för deras musikvideo till låten Collapsing. Musikvideon spelades in under ett intensivt dygn i våras. Musikvideon publicerades den 1 Juli på You Tube och till dags datum har ca 100 000 sett musikvideon till låten Collapsing med Dead of April.

-Collapsing är en låt om ohälsa och depression där vi inte ser hur någon egentligen mår. Vi tyckte då att Tjolöholms Slott och den miljö som erbjuds både inne och ute kändes lämpligt med tanke på att vi ville åt en lite mer storslagen, mystisk och filmisk känsla i denna videon, berättar Marcus Wessel, basist i Dead of April

- Om man vill ha en miljö som med spektakulära inne- och utemiljöer med en mycket annorlunda och innovativ byggnad så är Tjolöholms Slott en perfekt plats för detta oavsett om det är modefotografering, musikvideos, tv- och filminspelning. Att Dead of April valde Tjolöholm känns mycket hedrande och det gör att vårt besöksmål visas för nya målgrupper och generationer världen över som vi såklart hoppas kommer och besöker oss i framtiden, berättar David Dagemark, eventchef, Tjolöholms Slott.

Bandmedlemmar i Rockbandet Dead of April är
Markus wesslen (bas)
Christofer Kristensen ( sång)
Pontus Hjelm (sång och gitarr)