Den 1 juli blir det premiär för "Barnladan" på Tjolöholms Slott med familjeevenemang och sommarteater!

Den 1 juli blir det premiär för "Barnladan" i magasinet på Tjolöholms slott. Magasinet blir hela barnfamiljens lada och bjuder in till mängder av roliga aktiviteter hela sommaren. Det blir både sommarteater, sagosånger, hoppborgar, utklädningsrum, popcorn maskiner från den 1 juli fram till den 30 juli 2023.

-Familjesatsningen på Tjolöholm i år ligger i linje med vårt uppdrag att utveckla Tjolöholm till ett besöksmål för en bredare allmänhet, säger Patrik Olderius VD på Tjolöholms Slott.

Den 10 juli blir det teaterpremiär i magasinet med "Folk och Rövare" och det kommer att spelas både "Djungelboken" och "Karius och Baktus" med spännande, roliga och fartfyllda föreställningar.

Det blir även sagosång från Astrid Lindgrens "Emil i Lönneberga" och "Pippi Långstrump" alla måndagar, onsdagar och fredagar från den 10 juli fram till den 28 juli 2023.

-Barnladan är en satsning vi vill göra för att bidra till ökad livskvalité för de familjer som bor lever och verkar i Kungsbacka och regionen, säger Berit Bergström, ordförande i Stiftelsen Tjolöholm.

Nytt för i år är familjekortet som ger tillgång till alla evenemangen i Magasinet och "Barnladan" med mängder av aktiviteter, hoppborgar, sångstunder och barnteater hela sommaren. Familjekortet kostar 495kr och släpps den 1 juni och gäller som entrébiljett till Magasinets "Barnladan" för två vuxna och fyra barn från den 1 juli och fram till den 30 juli 2023.

Familjekortet släpps via: www.tjoloholm.se

Teaterföreställningar och sagosång på måndagar, onsdagar och fredagar.

10 juli "Folk och Rövare" och Sagosång
12 juli "Djungelboken" och Sagosång
14 juli "Karius och Baktius" och Sagosång
17 juli "Folk och Rövare” och Sagosång
19 juli "Karius och Baktius” och Sagosång
21 juli "Djungelboken" och Sagosång
24 juli "Djungelboken" och Sagosång
26 juli "Karius och Baktius" och Sagosång
28 juli "Folk och Rövare" och Sagosång

Tjolöholms slott stod klart 1904 och är idag ett populärt besöksmål på den halländska kusten med slottsvisningar, internationellt kända trädgårdar, stora naturområden med vandringsleder, strand, serveringar, butik och boendeverksamhet. Varje år kommer över 200 000 besökare till Tjolöholm. Egendomen ägs och drivs av en stiftelse med Kungsbacka kommun som huvudman.