Alexandra Zazzi lagar mat och ger sina bästa jultips under Tjolöholms julmarknad.

Stjärnkocken Alexandra Zazzi gästar Tjolöholms julmarknad

Under julmarknaden på Tjolöholms slott kommer Alexandra Zazzi att bjuda på spännande smakupplevelser och inspirerande matlagningstips med fokus på julen. Besökarna kommer att få möjlighet att se och lära sig av en av Sveriges mest framstående kockar, som har en passion för att använda lokala och färska råvaror i sina rätter.

Alexandra Zazzi är känd för sin kreativa och innovativa matlagningsteknik. Hon har vunnit flera priser och utmärkelser och har även varit med i populära matlagningsprogram på TV. Hennes närvaro på Tjolöholms julmarknad kommer att ge besökarna en unik möjlighet att få en inblick i hennes expertis och ta del av hennes passion för matlagning.

– Det är alltid roligt att laga mat i en så levande miljö som på Tjolöholm. Jag kommer laga mat tillsammans med gäster och publiken kommer få så väl tips som möjlighet till smakprov, säger Alexandra Zazzi.

Tjolöholms Julmarknad är en årlig tradition som lockar flera tusen besökare varje år. Utöver den kulinariska upplevelsen med Alexandra Zazzi kommer besökarna även att kunna njuta av en mängd olika aktiviteter, inklusive Barnens jul i Manegen, hantverk, juldekorationer och musikunderhållning för hela familjen. I Slottskyrkan ges konserten "En strålande jul" och i anslutning till Magasinets kafé kommer trubaduren Carro Anderberg att framföra eget material och älskade julsånger, med en countrytwist.

Missa inte chansen att uppleva en julmarknad utöver det vanliga och njuta av en kulinarisk resa med stjärnkocken Alexandra Zazzi på Tjolöholms slott. Datum och tid för evenemanget är den 24-26 november och 1-3 december.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.