Tjolöholms slotts vd lämnar sitt uppdrag

Tjolöholms slotts vd lämnar sitt uppdrag

Styrelsen för stiftelsen Tjolöholm har idag kommit överens med vd Patrik Olderius att han lämnar sitt uppdrag som vd för Tjolöholms slott med omedelbar verkan. Stiftelsen Tjolöholm kommer att påbörja rekrytering av ny vd inom kort.

Under förmiddagen fredagen den 15 december har styrelsen för stiftelsen Tjolöholm haft möte. Vid mötet kom styrelsen och vd Patrik Olderius överens om att Patrik lämnar sitt uppdrag som vd med omedelbar verkan. Patrik Olderius har varit vd i ungefär 2,5 år.

- Vi är överens om att Tjolöholm behöver ett nytt ledarskap för att driva utvecklingen av vår verksamhet framåt, säger Berit Bergström, ordförande i stiftelsen Tjolöholm.

Stiftelsen Tjolöholm kommer att inleda rekryteringen av ny vd inom kort. Elisabeth Elfström, HR-chef och vice vd, kommer att tillsammans med Hans Helander som är producent för evenemang kommer att ta över som tillförordnad vd tills rekryteringen är klar.

Kontakta gärna:

Berit Bergström (M), ordförande för stiftelsen Tjolöholm. 0733-14 01 88 berit.bergstrom@kungsbacka.se

Tjolöholms slott stod klart 1904 och sägs vara en av Sveriges märkligaste byggnader. Idag är Tjolöholm ett populärt nationellt och internationellt besöksmål på den halländska kusten med sitt slott, internationellt kända trädgårdar, stora naturområden med vandringsleder, strand, serveringar, butik och boendeverksamhet. Tjolöholm ägs och drivs av en stiftelse med Kungsbacka kommun som huvudman.

Kajsa Sjölander

Presskontakt Kommunikatör Press och kommunikation +46 763 087 020