Musik i toppklass med utsikt över slottet. Foto Kajsa Sjölander.

Trädgårdskonserter i slottsmiljö

Under perioden 29 juni till 26 augusti kommer stora delar av den svenska artisteliten vara på plats på Tjolöholm. Anna Ternheim, Smith & Tell, Markus Krunegård och Sofia Karlsson är några av alla de artister som intar scenen på Tjolöholm.

-Vi vill skapa en intim känsla i en unik miljö där man kan lyssna på musik och äta en bit mat tillsammans och uppleva några av Sveriges största artister i ett lite mindre, men säkert format, berättar Tjolöholms Slotts evenemangschef David Dagemark.

Trädgårdskonserterna kommer ske främst tisdagar och torsdagar i perioden 29 juni till 26 augusti och totalt blir det 17 konsertkvällar.

Spelschema
Tisdag 29 juni - Petra Marklund
Torsdag 1 juli - Måns Zelmerlöw
Tisdag 6 juli - Thomas Di Leva
Tisdag 13 juli - Emil Jensen
Tisdag 20 juli - Tomas Andersson Wij spelar med Jonathan Johansson
Torsdag 22 juli - Ulrik Munther
Tisdag 27 juli - Hederos Hellberg + Christian Kjellvander
Torsdag 29 juli - Uno Svenningsson
Fredag 30 juli - Smith & Tell
Tisdag 3 augusti - Markus Krunegård
Onsdag 4 augusti - Nisse Hellberg
Torsdag 5 augusti - Atomic Swing
Fredag 6 augusti - Frida Hyvönen
Torsdag 12 augusti - Sofia Karlsson
Fredag 20 augusti - Timbuktu & MASAKA Trio
Tisdag 24 augusti - Anna Ternheim
Torsdag 26 augusti - Albin Lee Meldau

Tjolöholms trädgårdskonserter är ett samarbete mellan Stiftelsen Tjolöholm, Kungsbacka teater, Jubel och Frihamnen Event.

För mer information kontakta: David Dagemark, Stiftelsen Tjolöholm, tel 0706-46 74 00

Godset ägs av Stiftelsen Tjolöholm med syfte att bevara och utveckla egendomens natur- och kulturvärden. Varje år gästas godset av omkring 250 000 besökare.

David Dagemark

Evenemangschef 0706-467400