TL Bygg nominerat till Guldhanden

TL Bygg nominerat till Guldhanden

Tidigare i år lanserade TL Bygg sitt intranät Navet. Reaktionerna från medarbetare har varit väldigt positiva och intranätet har blivit ett stort lyft för den interna kommunikationen. Nomineringen till Guldhanden för bästa intranät blev en ytterligare bekräftelse att företaget lyckats skapa en digital arbetsplats för sina anställda utöver det vanliga.

Det är med relativt små resurser TL Bygg skapat ett intranät som inte bara ökat informationsspridningen och kommunikationen i företaget utan också minskat avstånden mellan medarbetarna som är spridda i olika projekt runt om i Stockholm och Uppsala.

- Nomineringen är ett fint kvitto på att vi är på rätt väg i arbetet med vår interna kommunikation. Intranätet är en otroligt viktig del av det arbetet och även om uppskattningen från medarbetarna är den stora vinsten skulle det naturligtvis vara väldigt roligt att få sätta upp en fin pokal i fikarummet på kontoret, säger Roger Sandgren, kommunikatör och intern projektledare för intranätet.

Intranätet ger alla medarbetare koll på läget där de kan vara säkra på att hitta rätt information, gå digitala utbildningar och ladda ner de senaste mallarna men också möjligheten att dela med sig av sina vardagar eller samarbeta i grupper.

- Genom vårt sociala flöde och våra samarbetsgrupper har vi minskat mailflödet betydligt där många meddelanden nu också enklare kan riktas till de som verkligen behöver se dem. Det går också snabbare att hitta rätt dokument eller den information du letar efter vilket gör att vi kan lägga mer tid på de roligare delarna av jobbet, berättar Roger.

Prisutdelningen sker den 15 oktober på Conventum i Örebro. Övriga nominerade är Falu kommun, Gävle Högskola och Migrationsverket.

Taggar

Roger Sandgren