T.Loop anställer datacenterprofilen Mattias Långström

T.Loop anställer datacenterprofilen Mattias Långström

T.Loop anställer topparkitekten Mattias Långström som Data Energy Center® Architect. Inom datacenterbranschen är Mattias Långström en välkänd profil och har verkat som Lead Technical Design Engineer för en rad stora, komplexa datacenter och lösningar för kritisk infrastruktur.

Mattias kommer med sin långa erfarenhet bidra starkt i vårt arbete med val och placering samt design av datacenter, vilket kommer underbygga T.Loops kunddialoger både mot såväl privat som offentlig sektor.

”Det är en drömrekrytering för T.Loop och för mig personligen”, säger Mathias Lindqvist, CTO och en av grundarna till T.Loop. "Mattias är, förutom en av mina personliga förebilder inom branschen, marknadens vassaste datacenterarkitekt och en oerhört värdefull kompetensförstärkning i den expansiva fas som vi befinner oss i”.

”Jag är oerhört glad att få ansluta till T.Loop. Förutom den spännande fas som bolaget befinner sig i så ser jag fram emot att få bidra till att vara med och skapa marknadens mest hållbara datacentertjänster”, säger Mattias Långström.

T.Loop lanserade sitt första Data Energy Center® i december förra året. Vid årsskiftet förvärvades ett befintligt datacenter i centrala Stockholm som nu genomgår en transformation i enlighet med T.Loops koncept för hållbara datacenter. Bolaget befinner sig i ett expansivt skede och räknar med att etablera ett antal datacenter under de kommande åren.

”T.Loop befinner sig i ett mycket spännande utvecklingsskede och jag är oerhört glad över att vi på kort tid lyckats attrahera ett flertal tunga branschprofiler till T.Loop”, säger Staffan Stymne, VD och medgrundare till T.Loop.

Mattias har studerat Master of Science in Engineering vid Linköpings Universitet. Han är certifierad Data Center Design Consultant från BICSI London och Accredited Tier Designer från Uptime Institute i London. Mattias innehar även ITIL Foundations Certificate in IT Service Management. Han kommer närmast från en tjänst som IT-arkitekt hos Atea.

Mattias tillträder sin tjänst 11 mars.

Kontaktuppgifter:

Mattias Långström, Data Energy Center® Architect