STARTAR LEVERANS AV RATTARMATURER TILL TRW AUTOMOTIVE FRÅN MEXIKO

TMG meddelar att bolaget efter genomförda tester har fått klartecken från TRW Automotive Inc. att leverera enligt tidigare erhållen order som omfattar fler än 700 000 st rattarmaturer per år. Leverans påbörjas i denna vecka. Bolaget har nu 2 st tillverkningsprogram i pågående produktion till TRW Automotive Inc. med leveranser från Polen och från Mexiko. TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i USA (Michigan och Florida) samt i Mexiko. www.tmgi.se TRW Automotive rankas med en omsättning 2005 på 12,6 Miljarder USD som en av världens ledande underleverantörer till fordonsindustrin. Företaget med huvudkontor i Livonia, Michigan, USA har ca 63,100 anställda i 25 länder. TRW Automotives produkter inkluderar integrerad fordonskontroll, bromssystem, styrsystem, upphängningssystem, säkerhetssystem för förare och passagerare (sätesbälten och krockkuddar), elektronik, motorkomponenter, fästessystem och service och reservdelar. All info som beskrivs som "TRW Automotive" eller "TRW" i detta pressmeddelande härrör från TRW Automotive Holdings Corp. och dess dotterbolag om inte annat anges. www.trwauto.com För mer information kontakta: Magnus Winterman, Investor Relations TMG International AB Telefon +46 739 84 46 46 magnus.winterman@tmgi.se Petter Wessel Bjornstad, VD TMG International AB Telefon +47 920 374 77 petter.bjornstad@tmg.no TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).

• Kontrakt, uppdrag