Nu lanseras nya motviktstrucken Toyota Traigo 80

Nu lanseras nya motviktstrucken Toyota Traigo 80

Upptäck den nya Toyota Traigo 80 – mer produktiv, säkrare och mer energieffektiv än någonsin

Toyota Material Handling lanserar nu den nya eldrivna motviktstrucken Toyota Traigo 80, med lastkapacitet från 2,0 till 3,5 ton. Toyota Traigo 80 är resultatet av ett intensivt och kontinuerligt samarbete mellan Toyota och kunderna. Den sätter en ny standard för produktivitet, tillförlitlighet, stabilitet, säkerhet, körtid och kostnadseffektivitet när det gäller motviktstruckar. Toyota Traigo 80 har ett stort urval av chassin, stativ och tillval för att den ska passa varje kunds behov. Den fullbordar Traigo-serien med eldrivna motviktstruckar, samtliga standardutrustade med det unika Toyota System of Active Stability (SAS) samt AC-motorer.

Serien

Den nya Toyota Traigo 80 har en rad egenskaper för att optimera förarkomforten och öka prestandan både inom- och utomhus – oavsett väderförhållanden. Till en början kommer det att finnas sex modeller, med kapacitet mellan 2,0 och 3,5 ton – 2-ton, 2,5-ton kompakt, 2,5-ton, 3,0-ton kompakt, 3,0-ton och 3,5-ton. Varje modell har Toyota AC – den innovativa, elektriska kör- och lyfttekniken och de passar för lång och intensiv hantering. Dessa robusta, kompakta och mångsidiga truckar, som erbjuder en rad olika hyttalternativ, svarar mot behoven hos såväl tillfälliga användare som i truckflottor.

Klassledande produktivitet

Toyota Traigo 80 är avsevärt förbättrad på områden som körhastighet, acceleration, lyfthastighet och kompakthet. De underhållsfria AC-motorerna från Toyota kompletteras med den senaste generationen kontroller och det gör det möjligt att öka lyft- och körhastigheten med upp till 20 procent. Toyota Traigo 80 har konstruerats för att möjliggöra högre produktivitet och effektivitet för att hjälpa kunderna.

Säkerhetsegenskaper med runt-om-sikt och Toyota SAS

Med Toyota kommer säkerheten först. Toyota Traigo 80 drar nytta av världsledande egenskaper och teknik som skyddar både förare och gods – inklusive det unika Toyota SAS. Det är en exklusiv teknik som är framtagen för att förbättra truckens stabilitet och säkerhet.

Maximal sikt är ett av de viktigaste sätten att förbättra den passiva säkerheten och minimera antalet olyckor. Toyota Traigo 80 har runt-om-sikt och erbjuder en lång rad stativ och lyfthöjder.

20 procent bättre energieffektivitet

Den nya Toyota Traigo 80 har en kompakt stativkonstruktion, ny hydrauliklayout och förbättrade kontroller, vilket ger upp till 20 procent bättre energieffektivitet än föregångaren. Det innebär 20 procent längre körtid mellan batteriladdning eller batteribyte.

De nya truckarna erbjuder också en rad olika batterikapaciteter upp till 775 Ah och har snabbladdningslösningar. De nya truckarna är väl förberedda för applikationer med omfattande skiftmönster. De erbjuder olika batteribytesmetoder för att passa alla kunders önskemål vid flerskiftshantering.