Toyota lanserar mobiltruckspelet Forklift Challenge

Toyota lanserar mobiltruckspelet Forklift Challenge

Toyota Material Handling Europe lanserar ett mobilspel med fördelarna med Toyota SAS för att öka medvetenheten om säkerhet och kostnaderna för skador inom materialhantering.

Kör igenom mobilspelet Truckkampen – på engelska ”Forklift Challenge” - och lär dig om fördelarna med Toyota System of Active Stability (Toyota SAS).

Toyota Material Handling Europe (TMHE) lanserar Forklift Challenge – TMHEs första mobila applikation i materialhanteringsbranschen, som är speciellt framtaget för att öka medvetenheten om möjligheterna med Toyota System of Active Stability (Toyota SAS).

Truckförare online
I spelet får du sätta dig på förarens plats och uppleva den typ av arbete som ingår i materialhantering – samt kostnaderna som orsakas av osäker materialhantering. Samtidigt ska spelarna dra fördel av specialfunktionerna i SAS för att minska risken för olyckor och optimera produktiviteten. (I verkligheten är SAS-funktionerna alltid aktiva och arbetar tillsammans för att skydda förare, truckar och gods. Det är så Toyota-truckar förbättrade med SAS bidrar till att hjälpa kunderna att sänka sina kostnader.)

De som spelar Forklift Challenge har som mål att uppnå maximal produktivitet när materialhanteringsuppgifter utförs och allt sker på tid. På varje varv är det flera platser där föraren ska hämta och lämna last på ett säkert sätt – och SAS måste vara aktiverat för att förebygga olyckor och lastförluster. Om det blir fel, kan föraren orsaka extra skadekostnader eller till och med tvingas att köra ett straffvarv, vilket påverkar produktiviteten negativt. Spelet har utvecklats för att dra maximal nytta av gyron i mobila enheter, så att förarna får en realistisk och intuitiv körupplevelse.

Mer än bara ett spel
”Det är mer än bara ett spel”, säger Hugues van Espen, Senior Director, Marketing, Communication & Online Channel.” Forklift Challenge har skapats specifikt för att illustrera fördelarna som kunderna får genom Toyota SAS när det gäller säkerhet och kostnadskontroll. Med detta spel kan vi nu på ett roligt och dynamiskt sätt visa det – och engagera både våra kunder och truckförare i den verkliga upplevelsen att använda Toyota SAS. När det gäller att skaffa nya färdigheter och tänkesätt finns det ingen ersättning för att lära sig genom att göra. Forklift Challenge är ett utmärkt sätt att visualisera och uppleva vad Toyota SAS kan göra för våra kunder när det gäller att minska olycksrisker och skadekostnader.”

Forklift Challenge finns nu tillgängligt online för PC och Mac via www.toyota-forklifts.se. Spelet finns på många olika språk (engelska, franska, tyska, italienska, holländska, spanska, danska, svenska, norska och portugisiska). Mobilversionen av spelet finns tillgängligt gratis via iTunes för iPad, iPad 2, iPhone 3GS och iPhone 4. Det finns också på Android Market och kräver Android 2.1.

Toyota System of Active Stability (Toyota SAS)
Toyota SAS är resultatet av många års erfarenhet av att konstruera avancerad fordonsteknik. Den patenterade Toyota SAS-tekniken var först i branschen och är fortfarande unik. Den bygger på Toyotas ledande position inom utveckling av säkerhetssystem för bilar. Toyota-truckar med SAS övervakar kontinuerligt truckhanteringen och vidtar automatiskt åtgärder för att rätta till problem när den känner av faktorer som kan leda till instabilitet hos trucken eller lasten. För mer information, vänligen besök SAS minisajt.