Toyota lanserar ny e-handelssajt för truckar

Toyota lanserar ny e-handelssajt för truckar

Nu har Toyota Material Handling i Sverige öppnat sin nya försäljningskanal , en ny och modern webbplattform som möjliggör onlineköp för Toyotas befintliga och nya kunder.

Toyota Material Handling har lyckats med att göra truckshopping till något alldeles utöver det vanliga. Webbshoppen erbjuder guider, filmer och instruktioner för vilka truckar och tillbehör som lämpar sig bäst för olika ändamål. På sajten kan den kund som är intresserad av att köpa lyftvagnar eller hyra en truck ställa frågor om det och för den som behöver direkthjälp finns möjlighet att få svar via en chatt-funktion under dagtid.

Möjligt att köpa lyftvagnar via mobilen

I första etappen finns ett urval av lyftvagnar för försäljning och övriga truckar för uthyrning. Snart kommer man även kunna köpa låglyftare och under året kommer flera delar av Toyota Material Handlings produkt- och tjänsteutbud läggas till i den nya webbshoppen. Sajten är anpassad för olika plattformar, mobila enheter och läsplattor och möjliggör även betalning med kreditkort. Allt för att tillåta våra kunder att handla var, när och hur de vill.

“Vi vet att många truckanvändare startar inköpsprocessen online inför ett truckköp. Undersökningar visar på att 60 % av köpbesluten inom B2B fattas innan man tar kontakt med säljare, säger Ylva Ring Chef Marknadskommunikation på Toyota Material Handling Sweden. ”Därför har det varit viktigt för oss att förbättra kundupplevelsen och användarvänligheten både för våra befintliga kunder, men självklart även för att nå nya kunder på ett effektivt sätt.”

E-handel i Europa

E-handel implementeras nu runt om i Europa, där Toyotas sälj- och servicebolag i Tyskland, Österrike och Danmark är exempel på andra länder som redan är igång.

– Konkurrensen är hård på Internet och våra konkurrenter finns bara ett klick bort. Vi behöver därför finnas i alla kanaler, och självklart också på alla plattformar, med vår försäljning och kommunikation, säger Cecilia Nilsson Online Commerce Manager på Toyota Material Handling Europe. “Vår satsning på e-handeln är ett sätt att möta upp nya kunder, göra vårt erbjudande enkelt och lättillgängligt när de har tid att göra sina inköp. E-handeln blir ett bra komplement till vår övriga försäljning.”