Toyota på Logistik & Transport i Göteborg i maj

Toyota på Logistik & Transport i Göteborg i maj

När Toyota Material Handling ställer ut på Logistik & Transport den 19-21 maj finns alla truckar på plats som lanserats under det senaste året - 2014 var det år då Toyota lanserade flest truckar någonsin. Dessutom har vi en exklusiv förhandsvisning av en ny spännande produkt.

Vi visar även lösningar och tjänster inom trucksäkerhet, förarutbildning och arbetsmiljö samt berättar om fördelarna med att välja truckservice hos Toyota.

Effektivare materialhantering och alternativa miljökällor
I vår monter demonstrerar vi hur man kan effektivisera och göra sin materialhantering säkrare genom olika automationslösningar, såsom BT Autopilot och BT Optio med fjärrstyrning (remote drive) och genom en visning av vårt fleet management-system Toyota I_Site och alla dess nyheter. Det senaste inom alternativa energikällor för truckar, såsom litium-jon-batterier och bränsleceller, kommer också att visas.

Välkommen att diskutera hur vi kan hjälpa er att få en effektivare materialhantering!

Besök oss i vår monter, B05:41!

Logistik & Transport-konferensen
I samband med mässan genomförs enligt tradition Logistik & Transport-konferensen, i år med fokus på framtid, möjligheter och samverkan.

Torsdagen den 21 maj kl. 09.00-12.00 under punkten "Logistik & Materialhantering" medverkar Peter Carlsson, fabrikschef BT Products, Toyota Material Handlings produktionsbolag i Mjölby, tillsammans med bl.a. representanter från Chalmers, Scania och Helge Nyberg.

Toyota berättar tillsammans med Scania om materialförsörjning på produktionsgolvet i världsklass för maximal leveranssäkerhet och kundservice.

Seminarium på Aktivitetsytan i mässhallen
Onsdagen den 20 maj kl 15.00 - 15.20 har Toyota en seminariepunkt: "Säkrare arbetsplatser med ny teknik. Hur kan man hantera ökade krav och strängare regelverk?"

Talare är Christer Albinsson (Projektledare I_Site) och Stefan Elfqvist (Produktchef Förarutbildning & Säkerhet).

Truck-SM 2015
Under mässdagarna, 19-21 maj, kommer Sveriges bästa truckförare utses. Truckförarna tävlar antingen med ledstaplare, motviktstruck eller skjutstativtruck.

I Toyota Material Handlings team deltar sex riktigt duktiga förare:

Jan-Erik Morell - flerfaldig SM-vinnare & regerande Nordisk mästare, utbildare och franchisetagare till Toyota, från JM Förarutbildning

Jimmy Sohl - tidigare SM-vinnare, från Sundgrens Åkeri

Fredrik Söderlund - SM 2:a 2012, från Akzo Nobel