Toyota ställer ut på Distribution & Logistik 2012 i Malmö

Toyota Material Handling ställer ut på Distribution & Logistik i Malmö 18 - 19 april 2012. Detta är en av fyra mässor under ett och samma tak under benämningen Industrimässorna i Malmö 2012, som är Nordens största mässa inom förpackning, distribution och livsmedelsproduktion. Här visas produktionskedjan vid ett och samma tillfälle - ett måste för besökare som jobbar med produktion, förpackning och logistik.

Förutom mässorna erbjuds också kostnadsfria seminarier bl.a. inom energi- och produktionseffektivisering.

I Toyotas monter B:13  informerar vi om vårt fleet management system Toyota I_Site, våra service- och uthyrningslösningar  och visar och möjliggör provkörning av följande truckar:

Patrik Arvidsson, Försäljningschef Syd på Toyota Material Handling Sweden, förklarar varför mässan är viktig:

- Mässan är stor och besöks av många och viktiga besökare. Och det är viktigt för oss att synas lokalt. Vi deltog vid mässan även förra året och var mycket nöjda med resultatet då.

- I år är mässan större och genomförs i nya fina lokaler på MalmöMässan i Hyllie, så vi räknar med många besökare, konstaterar Patrik Arvidsson.

Toyota Material Handling Sweden (TMHSE) är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som service, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Konecranes/SMV och MAFI. Företaget utför också service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 460, varav närmare 300 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta.

Omsättningen var under 2011 närmare 1,3 miljarder kronor. www.toyota-forklifts.se.