Toyota vann trucktävlingen vid Logistik & Transport mässan

Toyota vann trucktävlingen vid Logistik & Transport mässan

Fem motviktstrucksfabrikat deltog vid Logistik & Transports stora trucktävling, med totalt tio truckförare per dag. Varje förare deltog i respektive för- och eftermiddagsheat och de fem bästa gick vidare till dagsfinalen, där dagsvinnaren vann en hotellcheck. Tävlingen bestod av olika körmoment där varje fel gav föraren pålägg på sin körtid. Exempel på fel som gav straffsekunder var transport med för hög last eller vältning av pall längs den smala körvägen. Samtliga deltävlingar och finaler poängsattes och respektive truckfabrikat plockade poäng beroende på placering. BT Svenskas Toyotatruck gick varje dag vidare till final och knep även den sammanlagda förstaplatsen. Ove Andersson, BTs stallchef på plats, anser att tävlingsarrangemanget har varit välordnat från MaskinLeverantörernas sida. Om sin egen laginsats säger han "Vi, både truckförare och stallpersonal, har varit ett sammansvetsat gäng och har stöttat varandra. Som vanligt är laginsatsen viktig." - Vi har haft jätteduktiga förare där sex av våra åtta förare gick vidare till final och vi har haft roligt både på och utanför tävlingsbanan. Lina Hallman, till vardags affärsjurist på MaskinLeverantörerna och huvuddomare vid trucktävlingen är också nöjd med arrangemanget. -Tävlingen har gått över all förväntan. Det är ju första gången som vi genomför trucktävling i MaskinLeverantörernas regi och det gav mersmak. Truckförarna var otroligt duktiga och alla har ställt upp på ett bra sätt.