Toyota vann trucktävlingen vid Logistik & Transport mässan

Toyota vann trucktävlingen vid Logistik & Transport mässan

Fem motviktstrucksfabrikat deltog vid Logistik & Transports stora trucktävling, med totalt tio truckförare per dag. Varje förare deltog i respektive för- och eftermiddagsheat och de fem bästa gick vidare till dagsfinalen, där dagsvinnaren vann en hotellcheck. Tävlingen bestod av olika körmoment där varje fel gav föraren pålägg på sin körtid. Exempel på fel som gav straffsekunder var transport med för hög last eller vältning av pall längs den smala körvägen. Samtliga deltävlingar och finaler poängsattes och respektive truckfabrikat plockade poäng beroende på placering. BT Svenskas Toyotatruck gick varje dag vidare till final och knep även den sammanlagda förstaplatsen. Ove Andersson, BTs stallchef på plats, anser att tävlingsarrangemanget har varit välordnat från MaskinLeverantörernas sida. Om sin egen laginsats säger han "Vi, både truckförare och stallpersonal, har varit ett sammansvetsat gäng och har stöttat varandra. Som vanligt är laginsatsen viktig." - Vi har haft jätteduktiga förare där sex av våra åtta förare gick vidare till final och vi har haft roligt både på och utanför tävlingsbanan. Lina Hallman, till vardags affärsjurist på MaskinLeverantörerna och huvuddomare vid trucktävlingen är också nöjd med arrangemanget. -Tävlingen har gått över all förväntan. Det är ju första gången som vi genomför trucktävling i MaskinLeverantörernas regi och det gav mersmak. Truckförarna var otroligt duktiga och alla har ställt upp på ett bra sätt.

Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I_Site fleet management samt analys och rådgivning.

Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Kalmar. Vi utför även service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 450, varav 240 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen.

I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta. www.toyota-forklifts.se.

Karin Lundström

Presskontakt Informationskoordinator / Toyota Material Handling Sweden Information och PR 08-704 42 01