Ljusare tider.

Miljötänk kan spara pengar.

När vi hjälper kunder att planera sina kontor utgår vi alltid ifrån den verksamhet som kunden har eller vill ha. Alla människor på en arbetsplats är olika och har olika behov. Man kan tillgodose nästan allas behov och ändå skapa en flexibel och dynamisk arbetsplats. Idag är yngre chefer mer intresserade av ledarskap och arbetsmiljö vilket utmanar och utvecklar oss arkitekter. Företagens inredningar och arkitektur blir mer och mer specialanpassad. Nu när konjunkturen mattas av finns det många sätt att spara pengar på sitt nya kontor. En viktig del i den processen är att göra en ordentlig inventering. Vi hjälper våra kunder med inventeringen och det som skiljer oss från de företag som också levererar möbler är att vi är oberoende och kan föreslå mer miljövänliga lösningar som t ex att möbler målas om. Bordsstativ kan få nya toppskivor. Detaljer blir till en helhetsupplevelse och tänk vilken tillfredsställelse om nya arbetsplatsen dessutom kan göra något bra för miljön.

Smartare ljuslösningar.

Funktion i all ära men ett sätt att faktiskt förbättra kontorsmiljön är att göra en inventering av ljussättning. Om man bara har ett allmänljus i sitt kontor kan det kompletteras med exponeringsljus i form av punktbelysning men en dekorativ lampa i entrén eller pausrummet lyser också upp. Vi hjälper våra kunder med bedömningar och föreslår åtgärder.

Material mattor och akustiklösningar.

För att skapa bra akustiska förutsättningar tar vi reda på hur ni använder er arbetsplats. Vi har också samarbeten med akustiker som kan göra ljudmätningar och föreslå lösningar. Ett bra undertak är viktigt men då påverkas ofta ventilationslösningar som kan medföra stora kostnader. Med mattor, ljudabsorbenter och annat kan man göra förbättringar som inte behöver bli så kostsamma.

Ny lokal signalerar utveckling.

Oftast gör man förändringar av kontoret när man flyttar till nya lokaler men vi hjälper just nu flera kunder med förändringar som innebär att de kan sitta kvar i sina gamla lokaler men ändå få till en förändring. Vi ritar nya kostnadsbesparande layouter. Vi kan snabbt ta fram skisser för kostnadsbedömningar.

• Arkitektur

Liselotte Olsson Westlund