O’Learys stöttar ungt entreprenörskap for att skapa framtidens sportupplevelse

Upplev fanmode – framtidens sportupplevelse på O’Learys i Tolv Stockholm den 12-14 juni.

O’Learys och det unga entreprenörsföretaget Fanmode skapar ett globalt, digitalt språk för supporterskap genom att samla känslor och reaktioner från fans. Teknologin har utvecklats i samarbete med klassiska Wembley Stadium, som fungerar som pilotprojekt för Fanmode. Här finns möjligheten att skicka information ur Fanmodes bas direkt till skärmarna i spelargången innan match, synas på storbildsskärmar under matchen och i omklädningsrummen i halvtid. Eller till restauranggäster världen över på O’Learys.

– Vår förhoppning är att man kommer till O’Learys Tolv Stockholm den 12 juni för att ta chansen att prova på Fanmodes olika produkter under matchen mellan Brasilien och Kroatien. Vi vill vara helt säkra på att den väg vi tar i utvecklingen är rätt och vill därför ha så mycket feedback som vi bara kan få från genuina fotbollsälskare. Jag tror inte att det finns ett bättre ställe att testa det här på än den folkfest som fotbolls-VM innebär. Säger Christian Jochnick, en av grundarna och kommersiell chef på Fanmode.

– När Fanmode kontaktade oss och berättade om sin idé så blev vi mycket intresserade av att se hur vi kunde sätta tekniken i händerna på våra gäster för att höja upplevelsen och samhörigheten med fans runt om i världen, säger Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark.

Utvecklingen går snabbt framåt och man önskar nu att få feedback från potentiella användare. Därför kommer Fanmode i samarbete med O’Learys Tolv vid Tele2 arena att hålla ett större event under öppningsmatchen för fotbolls-VM.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta:Wilhelm Vintilescu, VD O´Learys Trademark, +46(0)70-710 80 05, wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com

Elin Hammarberg Account Manager, Feel Communication +46(0)73-656 26 99, elin@feelcommunication.se

O’Learys – The No1 Sportsbar är en nöjesrestaurang som skapar känslan av ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. O’Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Den
första enheten öppnade den 16 november 1988 i Göteborg. I dag finns O’Learys i åtta länder. Under 2014 öppnas drygt 20 nya restauranger och i sommar passerar antalet anläggningar 100 stycken. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning uppgick 2013 till 1,3 miljarder kronor.

Mer information hittar du på olearys.se

Om Fanmode:
Fanmode startades år 2012 av Neven Murugan. Man har idag 12 anställda med 6
olika nationaliteter och teamet är uppdelat mellan London, Stockholm och
Johannesburg. Fanmodes ambition är att omvandla hela världen till en arena.

Ladda ner bifogade filer

PDF-dokument

Tolv Stockholm ligger i Tele2 Arenas gatuplan och är en nöjesgalleria utan shopping. På tolvtusen kvadratmeter förenas mat, dryck, sport, kultur, musik, underhållning, nattklubb, hotell och ny teknik under ett och samma tak. www.tolvstockholm.se

Mikael Ahnell