Pressmeddelande -

Tolv Stockholm slår ett slag för damfotboll och ungdomsidrott under fotbolls-VM för damer 2019

Den 7 juni går avsparken för damernas fotbolls-VM av stapeln i Frankrike. Tolv Stockholm, ett sport fokuserat eventcenter med koncernen Local Market Group i ryggen och med initiativtagare Mikael Ahnell har beslutet tagits att tillsammans med en rad deltagande nationer slå ett slag för alla världens fotbollsdamer. För oss är det en självklarhet anser Mikael då vi gjorde samma projekt under herrarnas fotbolls VM förra året.

- Syftet med initiativet är att försöka vara med och uppmuntra (unga) kvinnor att börja med fotboll som sport och även att lyfta fram damernas fotboll då de i många lägen hamnar i skuggan av herrarnas. Vi hoppas att samla idag etablerade spelare från flera nationer tillsammans med unga nyfikna och spelande tjejer.

- Vi på Tolv Stockholm har förhoppningen genom detta initiativ att få vara med och lyfta damfotbollen och sätta den ännu mer på kartan. Vår målsättning är enkel: Att lyfta och ge, inte minst unga tjejer under detta event, ett ökat självförtroende och en känsla av att de också kan nå den absoluta eliten inom sport, vilken sport det än må vara.

- Genom att göra Tolv Stockholm till den självklara mötesplatsen hoppas vi kunna hjälpa till med att lyfta så många som möjligt och samtidigt lyfta sporten, säger Mikael Ahnell på Tolv Stockholm/ Local Market Group.

Redan nu har flera ambassader från deltagande länder och andra samarbetspartners tackat ja till att delta. Med hjälp av kvinnliga fotbollsspelares närvaro på plats hoppas vi kunna locka ett stort antal tjejer/killar, damer/herrar från alla deltagande nationer att träffas, fira, hylla och lyfta alla världens fotbollstjejer/damer.

- Under hashtaggen #TolvTjejernasHus kommer vi på Tolv att marknadsföra initiativet och ser fram emot många gilla-markeringar, kommentarer och delningar.

- Det är även otroligt glädjande att med på tåget har vi som utställare i vår galleria 3 stora fotbollsnationer och deras ambassader Argentina, Chile och Brasilien samt företag som Tallink Silja, Uniflex, Globen Shopping & Klövern och inom kort säkert grönt ljus från ytterligare deltagare. Som exempel under Brasiliens premiärmatch kommer tidigare fotbollsproffset Elaine Estrela till Tolv Stockholm för att framför barn och Brasiliens ambassadör visa trix, sin medalj och skriva autografer. Vi hoppas nu på att några fler företag hinner anmäla sig innan avsparken den 7.6 avslutar Mikael. Detta är ett ypperligt tillfälle att hjälpa oss lyfta och hylla alla världens fotbollstjejer/damer.

Tolv Stockholm söker fortsatt samarbetspartners för detta initiativ. Vid intresse att ställa ut hos oss under Fotbolls-VM 2019 skickar vi ut en vädjan till intressenter att delta!

Tolv Stockholm
Mikael Ahnell
Mail: mikael@localmarket.se

• Sociala frågor, allmänt