Hjälp Ukraina

Vi är många av oss känner förtvivlan och frustration över situationen i Ukraina. Vi har därför gemensamt bestämt oss för att starta en insamling till stöd för Ukraina där alla kan bidra. Oavsett om du är privatperson, organisation eller företag. Insamlingen startar med omedelbar verkan och utgår från Tomtebodas Entré, Terminalvägen 15 i Solna, Stockholm och kommer att pågå till och med Tisdagen den 8 mars.

Gåvorna kommer skickas med Sendify AB direkt till Ukrainas nationella scoutförening. Vill du bidra på annat vis eller bistå med själva insamlingen går det bra att kontakta andre@wachholz.se.

Dela gärna inlägget. Det är stor brist på förnödenheter som, Sovsäckar, madrasser, underställ, medicinsk utrustning och matkonserver av alla slag. En fullständig förteckning över önskvärda gåvor kommer publiceras på Tomtebodas webbsida. Tomteboda.se