Nytillskott av 163 hyreslägenheter i Göteborg

Nytillskott av 163 hyreslägenheter i Göteborg

Högst upp på Gråberget i Majorna har Tornstaden byggstartat 163 hyresrätter som uppförs på uppdrag av Trollängen Bostad AB. Projektet är en totalentreprenad som vuxit fram i ett nära samarbete.

- Vi fick frågan om projekt Gråberget av Trollängen Bostad för drygt ett år sedan och har med gemensamma krafter nu nått fram till vad vi känner kommer att bli ett riktigt fint resultat. Just nu pågår markarbeten och inom kort kommer nästa steg med betongarbeten att påbörjas, säger Staffan Waldenström, avdelningschef på Tornstadens byggbolag.

- Det känns riktigt roligt att få vara med och bidra till utbudet av hyresrätter i Göteborg på ett så pass märkbart sätt som mängden lägenheter i det här projektet innebär, fortsätter Staffan Waldenström.

Projektet består av sex bostadshus om fem våningar vardera med lägenheter i blandad storlek, samt kommersiella lokaler i entréplan. Byggnaderna ramar in en stor estetiskt utformad innergård med bland annat uteplatser. Under husen och innergården byggs ett parkeringsgarage.

- Det blir en boendemiljö som tilltalar en bred målgrupp, allt från ettor till fyra rum och kök, och en del av lägenheterna kommer utföras som BmSS-lägenheter, säger Staffan Waldenström.

Tornstaden är en snabbväxande bygg- och fastighetskoncern som erbjuder hela värdekedjan; från idé till färdiga projekt - allt under ett tak. Våra tre verksamhetsgrenar projektutveckling, byggnation och förvaltning omsätter ca 750 miljoner. Vi har kontor i Göteborg samt Stockholm och är ca 130 anställda. www.tornstaden.se

Staffan Waldenström

VD Byggnads AB Tornstaden 031-350 15 41