Inglasad vinterträdgård i Bo Aktivts boendekoncept BonTop

Tornstaden startar byggnationen av Sveriges första BonTop för Bo Aktivt

Byggnationen av ett helt nytt boendekoncept startar nu i Mölnlycke öster om Göteborg. Byggnads AB Tornstaden har fått förtroendet att ansvara för totalentreprenaden av Sveriges första BonTop, som utvecklats av Bo Aktivt Sverige AB. Projektet beräknas vara klart under tredje kvartalet 2022 och avser 2 800 kvm butiksyta för Lidl, 88 lägenheter samt en inglasad vinterträdgård på 1 100 kvm.

Bo Aktivt har anlitat Byggnads AB Tornstaden som totalentreprenör och skrivit ett samverkansavtal gällande uppförandet av boendekonceptet BonTop längs Idrottsgatan i Mölnlycke centrum. Sveriges första BonTop blir en multifunktionell byggnad där man mixar boende med handel.

Byggnationen avser 88 bostadsrätter och en wellnessdel med gym, bastu och pool samt en inglasad vinterträdgård på 1 100 kvm. Bottenplanet om 2 800 kvm har förvärvats av Lidl och innehåller butik, lager och en kundparkering. Färdigställandet planeras till tredje kvartalet 2022.

- ”Med Tornstaden som partner i projektet känner vi oss trygga då de är en välrenommerad entreprenör, med stor kompetens och fokus på kvalitet och ekonomi. Det skall bli fantastiskt kul att nu komma igång och samarbeta under uppförandet av BonTop” säger Ulf Spennare, VD på Bo Aktivt i Sverige AB.

- ”Det känns spännande att få komma igång med förverkligandet av det första BonTop-projektet för Bo Aktivt. Det nya samarbetet mellan oss har fungerat mycket bra och vi ser fram emot fortsättningen och målet att genomföra ett välskött projekt som vi alla kan känna stolthet över”, säger Erik Olofsson som är vd på Byggnads AB Tornstaden.