Visionsbild av Mandolingatan, Liljewall Arkitekter

Tornstaden bygger hyresrätter för Framtiden i Göteborg

På Mandolingatan i Västra Frölunda utvecklar nu Framtiden Byggutveckling ett område som ska tillföra ca 530 nya hyresrätter till Göteborg. Bostäderna kommer att ägas och förvaltas av Poseidon. Tornstaden har fått förtroendet att ansvara för byggnationen av det största kvarteret. Kvarter BC kommer att innehålla 141 hyresrätter, ett BmSS-boende samt ett parkeringsgarage i sju våningar. Byggstart beräknas till slutet av sommaren 2019 och beräknad inflyttning blir under kvartal 4 2021.

”Tornstaden är ny som entreprenör hos oss och vi ser verkligen fram emot att arbeta med dem i ett upplägg där vi gemensamt strävar efter att höja kvaliteten i projektet med intäkts- och kostnadsoptimering”, säger Anna Runesson, projektledare på Framtiden Byggutveckling.

”Vi är glada att vi i stark konkurrens fått förtroendet att genomföra detta projekt för Framtiden Byggutveckling. Det känns mycket stimulerande att tillsammans med dem få genomföra ett välskött projekt som vi båda kan känna stolthet och glädje över. I april färdigställer vi på Tornstaden de första inflyttningsklara bostäderna i satsningen BoStad2021 och det känns bra att vi nu får vara med om att skapa ännu fler hyresrätter för Göteborgarna.”, säger Erik Olofsson vd på Byggnads AB Tornstaden.

VD Byggnads AB Tornstaden
erik.olofsson@tornstaden.se, 031-350 15 49