Gå direkt till innehåll
Genom #stöttadittskåne samlar vi initiativ som hjälper besöksnäringen genom krisen.

​Tourism in Skåne uppmanar till lokalt engagemang via #stöttadittskåne

Tourism in Skåne spinner vidare på #supportyourlocal rörelsen genom att samla initiativ från runt om i Skåne som innebär att skåningarna kan stötta den lokala besöksnäringen här och nu – utan att besöka dem.

Det har knappast undgått någon att besöksnäringen är extremt utsatt nu. Med tomma dagskassor är det svårt att överleva för caféer, krogar, hotell, gårdsbutiker, ateljéer och utflyktsmål. Samtidigt ser vi många kreativa och innovativa lösningar från olika håll för att hålla igång verksamheten och stötta det lokala näringslivet.

Tourism in Skåne bidrar till den positiva rörelsen med en kampanj i Skåne via Facebook och Instagram, med budskapet ”Stötta ditt Skåne”. På visitskane.com/sv/stotta-ditt-skane samlas olika ”Corona-anpassade” erbjudanden, som fylls på kontinuerligt. Det kan till exempel vara take-away, hemkörning av produkter eller presentkort som köps online för att nyttjas senare.

Skåne - where tourism matters

Tourism in Skåne AB är Skånes regionala DMO (Destination Management Organisation). Vi samordnar och genomför insatser inom marknadsföring, destinationsutveckling och gränsöverskridande innovation för en hållbar utveckling i Skåne. Vårt arbete är framtidsinriktat och omvärldsbaserat och syftar till att skapa värde för besöksnäringen i Skåne. Vi strävar efter att uppnå visionen i Färdplanen för Skåne mot 2030: Skåne – where tourism matters.

Tourism in Skåne AB ingår, tillsammans med systerbolagen Event in Skåne AB, Film i Skåne AB och Invest in Skåne AB i koncernen Business Region Skåne AB som ägs av Region Skåne Holding AB.

Dockplatsen 26