Filmpremiär och inspiration från legendarisk öl-guru

Filmpremiär och inspiration från legendarisk öl-guru

Den 25 oktober gästar öl-legenden Charlie Papazian Malmö för att dela med sig av sin mångåriga erfarenhet kring hantverksöl. Dagen bjuder också på panelsamtal med tongivande branschfolk och en exklusiv europapremiär av filmen For the love of craft.

Det är arrangörerna till ”Great Swedish Beer Festival” som i nära samverkan med Tourism in Skåne, genom projektet The Gastrolution of Skåne står bakom arrangemanget som går av stapeln på Slagthuset MMX den 26 oktober. Träffen ger alla som på något sätt arbetar med och är intresserade av hantverksöl en chans att nätverka och ta del av spännande erfarenheter från branschen.

Charlie Papazian är en riktig öl-legend, verksam sedan 1970-talet. Som grundare av både American Homebrewers Association och Great American Beer Festival har han haft stor betydelse för utvecklingen av hantverksöl.

Eftermiddagen bjuder också på exklusiv europapremiär av filmen For the love of craft som Charlie Papazian varit med och producerat, följt av ett spännande panelsamtal med tongivande personer från branschen.

- Detta är ett unikt tillfälle för alla som är intresserade och nyfikna på allt som händer kring hantverksöl, säger Sofie Broomé, projektledare för The Gastrolution of Skåne.

The Gastrolution of Skåne ska sätta Skåne på den gastronomiska världskartan genom att ta till vara kraften och mångfalden hos de skånska mat- och dryckesevenemangen. Att hämta inspiration utifrån, och erbjuda möjligheter för olika aktörer att nätverka är viktiga delar i utvecklingsarbetet.

Vill du veta mer om Gastrolution, läs mer på vår hemsida, där du också hittar en länk till inbjudan. Sista anmälningsdag till träffen är 15/10.

Tourism in Skåne AB är Skånes regionala DMO (Destination Management Organisation). Vi samordnar marknadsföring och destinationsutveckling för en hållbar tillväxt i Skåne. Vårt arbete är framtidsinriktat och omvärldsbaserat för att skapa värde för kommuner och besöksnäring. Vi strävar efter att uppnå visionen för destinationen Skåne mot 2030: Skåne – where tourism mattersTourism in Skåne AB ägs, tillsammans med systerbolagen Event in Skåne AB, Film i Skåne AB och Invest in Skåne AB, av Business Region Skåne AB (Region Skåne (85%) och Kommunförbundet Skåne (15%).