Pia fick ett inre lugn som egen företagare med en Ekonomisk PT

Pia Vevle driver sedan 2016 det egna företaget Vevle Consulting där hon utbildar och föreläser om sällsynta diagnoser och intellektuell funktionsnedsättning. I fokus ligger utåtagerande beteende, strukturella hinder och åtgärder.
Pia har ett förflutet inom Polisen som projektledare och med förändringsledning, en erfarenhet hon lyfte in i det egna företaget. Trots lång erfarenhet började företaget spreta och Pia tappade sitt fokus.

Efter att ha uppmärksammat Kicki Westerbergs livesändningar på Facebook gjorde Pia ett aktivt val att ta hjälp av Kicki Westerberg Ekonomisk PT.

Genom att anlita Kicki Westerberg, Ekonomisk PT fick Pia hjälp med att hitta strategier för sin verksamhet. Tex genom att sätta affärsmässiga mål, skapa en strategikarta för sin lönsamhet och se över sina dagliga rutiner för fokuserat arbete. Hon har ingått i en grupp av entreprenörer som haft stöd av varandra med Kicki som ledare.

- Jag hoppas fler upptäcker nyttan och styrkan i att anlita Kicki och hennes bok "Bygg ditt drömföretag" borde vara obligatorisk på alla Starta eget kurser och Nyföretagarcenter, säger Pia Vevle.

Pia berättar att hon utvecklades enormt med Kickis koncept, både i sitt företagande men även i sig själv som person. Pia fick insikt om sina drivkrafter, sina möjligheter och framförallt sina grundbultar. dessutom har Pia börjat skala bort delar som inte för henne mot sina långsiktiga mål.

Info Ekonomisk PT
Ekonomisk PT= Personlig Tränare i ekonomi, med syfte att skapa ett fritt och lönsamt företagande med fokus på både mjuka och hårda värden

Info om Kicki Westerberg, Ekonomisk PTGodkänd revisor, auktoriserad redovisningskonsult,
utbildad diplomerad coach,
certifierad NLP Business Master Practitioner
Intresserad av mental träning och personlig utveckling.
Efter många år med bara siffror jobbar Kicki Westerberg nu med hela entreprenören med enskild handledning, utbildning av grupper, håller föreläsningar & workshops.
Rådgivare Nyföretagarcentrum Gävleborg
Uppdrag hos ALMI

Författare till boken Bygg ditt drömföretag, utgiven på Roos & Tegnér september 2017. Boken är en verktygslåda för en verksamhet i balans. Praktisk handbok för direkt applicering till det egna bolaget.

Pia Vevle
www.vevleconsulting.se