Alexandra Nilsson

Alexandra Nilssons viktiga initiativ – auktionerar ut unik kampanj till förmån för välgörenhet

Idag startar Alexandra Nilssons kampanj där hon auktionerar ut sig själv i en unik kampanj till ett totalt värde av över 350 000 kronor. Målgruppen är företag. Pengarna går oavkortat till Barncancerfonden.

Auktionen görs helt på Alexandras eget initiativ. Hennes lillasyster fick nyligen beskedet att hennes pappa drabbats av cancer.

– När cancer drabbat någon i familjen blir alla lika drabbade. Jag såg hur mycket min syster led och jag tänkte: Hur fruktansvärt måste det då inte vara om ett barn får cancer? Jag kände så starkt att jag ville göra något för barncancerforskningen, berättar Alexandra Nilsson.

Till förmån för Barncancerfonden auktionerar Alexandra ut en unik kampanj till ett totalt värde över 350 000 kronor på Tradera. Det företag som lägger högsta budet får både en exklusiv fotografering och en hel del exponering i Alexandras kanaler:

1 x exklusiv fotografering

4 x blogginlägg

2 x Youtube

1 x Instagram post

10 x Instagram story

– Jag ser så mycket fram emot detta, och det vore ju grymt om fler influencers hoppar på tåget och bidrar till välgörande ändamål med sina kanaler, avslutar Alexandra Nilsson.

Om Alexandra Nilsson
Alexandra Nilsson (fd Kissie) bor i Stockholm och driver en av Sveriges största bloggar med över 200 000 läsare i veckan. Medvetna och köpstarka kvinnor i åldrarna 18-35 år är de vanligaste, regelbundna följarna. Alexandra skriver om lifestyle med inriktning på bland annat mode, trender, hälsa, resor samt kvinnofrågor.

Barncancer i siffror

• Varje år drabbas drygt 300 barn av cancer i Sverige.
  • 80 procent överlever. 20 procent gör det inte.
  • Cirka 1000 barn är under cancerbehandling varje år.
  • Barncancer är den vanligaste dödsorsaken bland barn mellan 1 och 14 år i Sverige.

Om Barncancerfonden
    Barncancerfonden arbetar för att bekämpa barncancer och se till att drabbade och deras familjer får den vård och stöd de behöver. Det första fröet till det som idag är Barncancerfonden är idag den största finansiären av barncancerforskning i Sverige och idag överlever drygt 80 procent av de barn som drabbas. Målet på lång sikt är att nå en hundraprocentig överlevnad för de barn som drabbas av cancer. För att vi ska kunna nå det måste forskningen fortsätta att drivas framåt och därför behövs alla bidrag vi kan få – både från företag och privatpersoner.

• Ämnen