Bert Karlsson säljer Arn

Mångsysslaren Bert Karlsson är en flitig Tradera-användare. Tidigare har han bland annat rensat lagret och sålt pophistoria från hans skivbolag Mariann Records och nu är det dags för ännu en stor utförsäljning.  Det är rekvisita från Arn-filmerna som nu ska säljas på Tradera. Alla samlare, lajvare och fans har nu chans att skapa sig sin helt egna medeltidsdräkt.

Närmare 5000 föremål från Sveriges dyraste filmprojekt någonsin kommer från och med idag börja säljas på Tradera. Det är svärd, ringbrynjor, kläder, pilar, tyglar, sköldar och mycket, mycket, mer.

Anledningen till att Bert säljer alla medeltidsprylar är att Medeltidens värld i Götene kommun nu byter profil. Från medeltid till äventyr vilket bland annat innefattar, piratland, minizoo, tornerspel, sandpark, skattjakt, och luftkuddsland. För Arn-fans finns dock Arnstaden och en Arn-butik kvar.

- Det är det ursprungliga konceptet av Skara Sommarland som jag nu kommer att få förverkliga. Barn tröttnar snabbt på att åka karuseller. I Äventyrslandet kommer det istället vara upplevelser där barnen själva medverkar och gör något aktivt, säger Bert Karlsson.

Portarna till nya Äventyrslandet Kinnekulle slår upp den 3 juli.

Länk till kampanjsidan:

Länk till Berts nya Äventyrsland:

Fredrik Pallin, tf Pressansvarig, Tradera
fredrik.pallin@springtime.nu

Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 3 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till en Sveriges största sajter enligt SIS-Index.