Bli ägare till mytomspunna ringar från Da Vinci koden

Bli ägare till mytomspunna ringar från Da Vinci koden De två antika ringar som använts vid inspelningen av filmen ”Da Vinci koden” auktioneras nu ut på eBay. Den belgiske antikhandlare som lånat ut de två autentiska 1800-tals objekten till filmatiseringen - en viktoriansk biskopsring och en antik klackring - auktionerar idag ut objekten till förmån för Unicef. Filminspelningen av Dan Brown bästsäljare ”Da Vinci koden” slog redan under premiärhelgen svenskt publikrekord då 123 285 svenska besökare valde att se filmen under premiärhelgen. Nu kan fans och samlare bli ägare till två unika objekt från filmatiseringen, en antik klackring samt en viktoriansk biskopsring som i filmen bars av Bishop Aringarosa, spelad av Alfred Molina. Ägaren till ringarna är den belgiske antikhandlaren Elkan Winjberg, som nu har valt att auktionera ut objekten på eBay till förmån för Unicef. - Under de 20 år jag arbetat i antikbranschen, är detta andra gången jag haft en biskopsring i min samling. Det handlar alltså om två ovanliga objekt. Ringarna är från 1800-talet och av belgiskt och franskt ursprung, subtilt graverade med religiösa symboler, förklarar Elkan Winjberg. Startbudet för de båda ringarna är 1 Euro. Intäkterna går till Unicefs stödprojekt ”UNITE FOR CHILDREN UNITE AGAINST AIDS” som stödjer föräldralösa barn och ungdomar i Namibia, Kongo och Laos. Här hittar du ringarna: http://www.ebay.se/listResults?browse=0&Query=Unicef+da+vinci&SearchWorldWide=1