Buda på Håkan Hellströms gitarr

Viljan att bidra till kampen mot malaria är stor och många skänker saker till Musikhjälpens auktion. Nu kan man därför gå in på Musikhjälpens egen sida på Tradera och buda på bland annat Håkan Hellströms gitarr (som i skrivande stund är uppe i 14 000 kr).

Håkan Hellströms gitarr Miss Lis klänning, Annika Lantz inälvor, Mormorsfilt som P3:s lyssnare har virkat och Kents platinaskiva. Det är bara några av de exklusiva samlarsaker man kan lägga bud på. Givarglädjen är stor när det gäller Musikhjälpens insamling mot malaria både från kändisar och privatpersoner.

Sakerna läggs upp på Tradera och förhoppningen är att viljan att lägga bud på sakerna ska vara lika stor som viljan att skänka dem.

Musikhjälpens vecka kommer dessutom att avslutas med en liveauktion. Söndagen den 20 december kl 12.00 håller Antikrundans Knut Knutsson och Anne Lundberg auktion på scen i Bältesspännarparken. Det som auktioneras ut är bland annat gåvor som skänks under veckan av medverkande i buren och av göteborgarna.

Besök Musikhjälpens sida på Tradera:

Mer information om Musikhjälpen:
www.sr.se/press

www.sr.se/press/bilder/musikhjalpen2009

www.pressinfo.svt.se

För kontakt med programledare:
Anna Rosdahl, SR Presstjänst
anna@getserved.se

För kontakt med projektledare, producent m fl:
Anna Wilborg, SVT Kommunikation
anna.wilborg@svt.se
08-784 86 04, 0709-955 564

För ytterligare information från Tradera kontakta:
Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@tradera.com

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 2 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.