Charlotte Perrellis schlagerklänning till salu

Charlotte Perrelli auktionerar nu ut en av klänningarna som användes under Eurovision Song Contest i Belgrad 2008. Det är en vacker grön klänning från designern Betsey Johnson.

För alla med ett stort shoppingbegär finns nu chansen att hitta vackra fynd på Tradera och samtidigt göra en god gärning. Disney har nämligen samlat in klädesplagg från kända artister, designers och bloggerskor i samband med DVD-premiären av "En Shopaholics bekännelser". Plaggen auktioneras nu ut i en serie välgörenhetsauktioner till förmån för Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt, en ideell förening som arbetar med att hjälpa personer med ätstörningar.

Bland de andra auktionerna hittas bland annat en klänning från Josefine Crafoord, Angela Monroes jeansjacka, Petters limited edition t-shirt och keps, Sibel Redzeps studentskor, Daphne Leóns Hollywood-klänning, Sara Vargas egendesignade topp, kläder från House of Dagmar och mycket mera.

Länk till auktionerna:

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@tradera.com

www.tradera.com

Miriam Bonassi, Pressansvarig, Walt Disney Studios Home Entertainment
miriam.bonassi@disney.com

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,9 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,2 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.

Om Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt (ABK)
Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt är en ideell förening med syfte att sprida information och genomföra aktiviteter för att, stödja personer med ätstörningar och deras anhöriga, arbeta förebyggande inom området, påverka för bättre vård. Läs mer om verksamheten på: http://www.abkontakt.se