Dalai Lamas matta - nu till salu på Tradera

I dagarna besökte Dalai Lama Stockholm, däribland Nobelmuseet och Södertörns Högskola. Organisationen Individuell Människohjälp säljer nu den matta som låg på scenen under Dalai Lamas möte i Lund. I skrivande stund är högsta bud på 50 100 kr och alla pengar går till välgörenhet.

Individuell Människohjälp är en svensk biståndsorganisation som bekämpar och synliggör fattigdom och utanförskap. I Shantiniwas i Indien samarbetar IM med tibetanska mattknytare. När det stod klart att Dalai Lama skulle komma till Sverige 2011 beställdes en specialdesignad matta från Shantiniwas. Mattan är tillverkad i ull och mäter 3x5 meter. Kvalitén är regular vilket innebär 48 knutar per kvadrat-inch.

Under eventet Möte med Dalai Lama i Lund, låg mattan på scenen där Dalai Lama höll sitt tal. Nu säljer Individuell Människohjälp mattan till förmån för IMs arbete med och för exiltibetaner i Indien och Nepal. Mattan är handknuten, har texten Dalai lama Lund 2011, och finns bara i ett enda exemplar.

I skrivande stund är högsta bud 50 100 kronor. Auktionen avslutas på tisdag kl 19.00. Länk till auktionen: http://www.tradera.com/Unik-matta-som-Dalai-lama-statt-och-gatt-pa--auktion_1615_131120615

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera

achrona@ebay.com

Tradera startades 1999 och är ett Ebayföretag. Idag är Tradera Sveriges största auktionssajt med över
2,3 miljoner registrerade medlemmar. Beroende på säsong ligger mellan 650 000 och 1 miljoner varor ute till försäljning varje dygn, och varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till en Sveriges största sajter enligt SIS-Index.

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera