eBay håller presskonferens om småföretagande

Tisdagen den 7 februari håller eBay presskonferens i Bryssel. På presskonferensen presenteras resultatet av en studie som visar hur eBay skapar nya arbetstillfällen genom att ge småföretagare tillgång till en global marknad. Presskonferensen leds av eBays vd Meg Whitman och eBays Europachef Philipp Justus. För Sveriges räkning finns eBays chef för svenska marknaden Fredrik Åhlberg på plats. Presskonferensen hålls i samband med att eBay arrangerar sin första europeiska småföretagarkonferens, eBay Small Business Summit. Under småföretagarkonferensen hålls ett antal möten mellan eBay, småföretagare och Europaparlamentariker från de olika länder där eBay har verksamhet. Plats: Stanhope Hotel (Balmoral III) 9 rue de Commerce 1000 Brussels Tid: 7 februari klockan 13:00 Presskonferensen kommer att hållas på engelska. Om du vill ha mer information, kontakta eBays pr-chef Fredrik Skärheden.