Elton John säljer sin lilla röda

”Fiona”, den röda flygel som spelat en central roll i Elton Johns omåttligt populära Las Vegas show ”The Red Piano” läggs nu ut på eBay. Det är Elton John som auktionerar ut flygeln för att samla in pengar till sin stiftelse för till Elton Johns AIDS Foundation, EJAF, som arbetar för att förebygga HIV och AIDS. Den röda flygel som gett namnet till Sir Elton Johns Las Vegas Show ”The Red Piano” ligger nu ute på auktionssajten eBay. Flygeln har synts i en rad minnesvärda tv-framträdanden, bland annat i American Idol, Larry King Live och 2004 Radio Music Awards. Elton har själv döpt flygeln till Fiona Sir Elton John kommer att spela på flygeln en sista gång i samband med den 14:e årliga Elton John AIDS Foundation Dinner, för att fira 2006 års Academy Awards den 5 mars i Los Angeles. Efter det slutliga framträdandet kommer Elton att signera flygeln, som sedan skickas iväg till den vinnande budgivaren. Auktionen av den unika flygeln, en Yamaha DC6A Pro digital acoustic, pågår fram till den 9 mars. Här hittar du auktionen: http://cgi.ebay.com/SIR-ELTON-JOHNs-Touring-Yamaha-RED-PIANO-Fiona_W0QQitemZ7394410952QQcategoryZ16220QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem