Fira nationaldagen i Haparanda med Gert och Robban

Hotellet Cape East i Haparanda skänker hotellpaket för 100 personer till förmån för Cancerfonden. När Gert Fylking och Robert Aschberg avslutar den 100 dagar långa marschen mellan Ystad och Haparanda den 6:e juni har nu alla chansen att få vara och fira och äta gott under galamiddagen.

Cape East Hotell vid Torne älv i Haparanda ger nu alla chansen att få en smak av norrländsk natur och samtidigt göra en god gärning och stödja Cancerfonden. Sammanlagt 100 platser, varav 20 med flygresa från Stockholm auktioneras ut till högstbjudande på Tradera. Anledningen till att Cape East går in och skänker alla platser på hotellets till Cancerfondens webbauktioner är att ägaren Roger Akelius (Akelius Fastigheter AB) själv drabbats av prostatacancer.

- Jag överlevde, och hade förmånen att ta mig tillbaka. Självklart vill jag bidra till att andra också gör det, säger Roger Akelius.

I hotellpaketet ingår boende för två personer i dubbelrum lördag 6/6 - söndag 7/6, frukostbuffé och trerätters galamiddag. I resepaketen ingår dessutom flyg med Norwegian mellan Stockholm - Haparanda tur och retur.

Galakvällens meny:
- Bruschetta på tornedalsvis
- Reninnanlår med viltsås, gräddkokta svartrötter och rostad mandel
- Hjortron-pannacotta
- Kaffe med kaffeost-petitfour

Det bjuds även på underhållning och för den som vill finns möjlighet att smita iväg och se VM-kvalet mellan Sverige och Danmark.

Aktionerna läggs upp löpande och sista auktionen går ut den 31 maj. Alla intäkter går oavkortat till Cancerfonden.

Länk till auktionerna:

JP Pozzi, Hotelldirektör, Cape East Hotell

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@tradera.com
www.tradera.com

Om Cape East
Cape East är en modern anläggning för konferens, semester, bröllop och andra fester. Anläggningen består av hotell med trivsamma dubbelrum, restaurang som serverar mat tillagad av de finaste råvarorna, konferensrum i olika storlekar, lounge med öppen spis, utomhuspool och flera bastuanläggningar. Bara ett stenkast bort finns möjlighet till golf, fiske, jakt, kultur och shopping. Läs mer på: www.capeeast.se

Fynd värda att snacka om
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 1,8 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,2 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till Sveriges 9:e största sajt enligt KIA-Index.