Flyglinjen släpper biljetter från 1 SEK i samarbete med Tradera

Som första flygbolag i Sverige kommer Flyglinjen att börja sälja ett begränsat antal enkelbiljetter på sina avgångar mellan Jönköping och Stockholm/Bromma via auktionssiten Tradera . Biljetterna kommer att läggas upp 24h innan avgång och säljas till högstbjudande.

Som en del i sin strategi att vara det mest innovativa och kundnära flygbolaget väljer Flyglinjen att inleda ett samarbete med auktionsföretaget Tradera. Ett begränsat antal biljetter kommer att auktioneras ut på flera avgångar i veckan med startpriset 1 SEK Efter att auktionen avslutats skickas biljetten till budvinnaren som där efter reser till ett mycket förmånligt pris. För att enkelt hålla sig uppdaterad om när biljetterna släpps kan man följa Flyglinjen på Facebook där biljettsläppen kommer att aviseras.

– Att lägga ut biljetter på Tradera som ett komplement till våra 300 kronors biljetter tror vi kommer att tas emot positivt. Jönköping är en studentstad och en del av den kritik flyget fått är att det riktat sig mot en snäv kundkrets av affärsresenärer. Dessutom är det många privatpersoner som kan tänka sig att flyga om priset är ”rätt”. Flyglinjen har som mål att alla i regionen skall kunna använda flyget för att kunna ta sig till och från Stockholm. Sedan är det givetvis så att utbud och efterfrågan styr säger Henrik Lindberg, VD på Flyglinjen.

– Det vi nu hoppas på är att våra trogna kunder återvänder till oss efter semestrarna och att fler får upp ögon för flyget i Jönköping. Ett led i detta är samarbetet med Tradera där vi hoppas kunna locka studenter och privatpersoner. Att flyga fulla flygplan är dessutom både roligare och bättre för miljön. Det har den senaste tiden dessutom kommit flera rapporter som pekar på ökat resande både i privat- och affärssegmentet vilket ytterligare stärker den positiv känsla jag har, säger Henning Lindberg, Marknadschef på Flyglinjen.

Trafikstart den 16:e augusti.

Länk till auktionerna:

Henrik Lindberg, VD på Flyglinjen

Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@ebay.com

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera